شناسهٔ خبر: 173718 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حاشیه ها و اخبار مجلس/18 مهرماه؛

یک تراژدی ناتمام/"نان و جان" مورد توجه جدی دولت و مجلس/ اقدام کم نظیر دیوان محاسبات/انتقاد از عکس یادگاری علی اف با پهپاد رژیم صهیونیستی

صحن یک تراژدی ناتمام،"نان و جان" مورد توجه جدی مجلس و دولت، اقدام کم نظیر دیوان محاسبات و انتقاد از عکس یادگاری علی اف با پهپاد رژیم صهیونیستی ۱۴۰۰ از مهمترین موضوعات امروز مجلس شورای اسلامی بودند.

به گزارش خبرنگار نماینده پنجاه و هشتمین جلسه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ صبح امروز با حضور مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه به صورت غیرعلنی آغاز سپس ساعت 9 و 44  دقیقه و با حضور 246 نفر از نمایندگان مجلس ادامه یافت.

میرکاظمی در بخشی از سخنانش اظهارداشت: مشکل اساسی کنونی، کسری بودجه است که دوستان بر آن اشراف دارند، چرا که در طول 8 سال گذشته رشد بی رویه در مصارف کشور وجود داشته است، پایان سال 91 که مصارف کشور 89 هزار میلیارد تومان بوده، به یک باره در بودجه 1400 به سقف 9 هزار و 937 هزار میلیارد تومان سقف یک روبرو شدیم و در سقف 2 به مبلغ یک هزار و 277 میلیارد تومان رسیدیم. یعنی در طول این 8 سال شاهد 10 برابر رشد در مصارف بودیم که نشان می دهد باید با تدبیر بیشتری سال 1400 را اداره کنیم، چرا که سال گذشته منابع پایدار کشور 350 هزار میلیارد تومان بوده و نمی شود به یکباره در سال 1400 به 937 هزار میلیارد تومان مصارف برسیم.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز تأکید کرد: دولت و مجلس در سال 1400 مصمم هستند تا دو مشکل نان و جان را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نیز با اشاره به حضور رئیس دیوان محاسبات کل کشور در نشست روز سه شنبه مجلس اظهار کرد: بذرپاش در این جلسه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ را طبق آیین‌نامه داخلی مجلس برای نمایندگان تشریح خواهد کرد. اقدام بسیار خوب و کم نظیری که امسال دیوان محاسبات انجام داده، ارائه گزارش تفریغ بودجه سال گذشته چهار ماه پیش از فرصت مقرر قانونی است زیرا آنها تا آخر دی‌ماه فرصت داشتند.

حسین بامیری نماینده مردم لردگان وخانمیرزا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به وزیر اقتصاد عنوان کرد: نوسانات بازار ارز سایه بر لوازم مایحتاج عمومی مردم انداخته؛ با روند کاهشی قیمت ها در ابتدای شکل گیری دولت، بارقه های امید را شاهد و نظاره گر بودیم اما یکباره با ورود دلالان و مافیای زر و زور، قیمت های سیر صعودی پیدا کرد که انتظار ما برخورد فوری با کانون های فساد و تدوین استراتژی جدی برای حمایت از پول ملی است.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم آذرشهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی داعش در مسجد قندوز افغانستان، گفت: الهام علی اف با پهپاد رژیم صهیونیستی عکس یادگاری می گیرد در حالی که ناوگان جمهوری اسلامی با اقتدار در آسمان منطقه حضور دارد.

وی افزود: اقدام آقای علی اف در شأن رئیس جمهور یک کشور اسلامی نیست و بداند رژیم صهیونیستی دشمن اسلام و مایه اختلاف میان کشورهای اسلامی و این کار مایه ننگ است در حالی که جمهوری اسلامی 40 سال گذشته برادری خود را با کشور همسایه خود یعنی آذربایجان اثبات کرده است برخی رفتارها از سوی این کشور پذیرفتنی نیست

مجید ناصری نژاد در نشست علنی امروز (یکشنبه، 18 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر نیرو در رابطه با وضعیت آب شرب و فاضلاب شادگان، با انتقاد از اینکه این موضوع تبدیل به تراژدی ناتمامی شده است، گفت: نمی توان به آب شرب شادگان، آب شرب گفت زیرا آبی که به شادگان به عنوان آب شرب تحویل داده می شود فاضلاب است.

انتهای پیام/

نظر شما