شناسهٔ خبر: 173705 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کمک خواستن آذربایجان از بیگانگان و کشورهای فرامرزی خطای استراتژیک است

معصومه پاشایی نماینده مردم مرند و جلفا با تاکید بر اینکه امنیت جمهوری آذربایجان توسط خود این کشور و همسایگان تامین خواهد شد، گفت: کمک خواستن از بیگانگان و کشورهای فرامرزی خطای استراتژیک است، آذربایجان با دوستی ایران می‌تواند ضمن توسعه روابط اقتصادی، امنیت خود را تامین کند.

به گزارش «نماینده» معصومه پاشائی بهرام با اشاره به تحولات شمالغرب کشور، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان مبتنی بر محبت و دوستی بین مردمی است که جنگ و دشمنی‌ با یکدیگر را باور نخواهند کرد لذا اگر آقای علی‌اُف دنبال جنگ است، بداند که این جنگ بدون سرباز خواهد بود چراکه ریشه دوستی و همسایگی مانع آن خواهد شد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، افزود: هر کشوری هم براساس قانون می‌تواند آمادگی نظامی خود را در نوارهای مرزی حفظ کند و هیچ کدام از این رزمایش‌ها نشان از تجاوز و دشمنی ندارد. جمهوری اسلامی همواره دنبال دوستی با همسایگان خود به ویژه جمهوری آذربایجان بوده است. ما یادمان نرفته که بزرگترین مسیر ورود تسلیحات به کشور هنگام جنگ تحمیلی با عراق از مرز جلفا بود بنابراین محبت و دوستی بین دو ملت نباید فدای دخالت بیگانگان شود.

وی ضمن دعوت مقامات جمهوری آذربایجان به خویشتن داری، اظهار کرد: امنیت جمهوری آذربایجان توسط خود این کشور و همسایگان تامین خواهد شد، کمک خواستن از بیگانگان و کشورهای فرامرزی خطای استراتژیک است. آذربایجان با دوستی ایران می‌تواند روابط اقتصادی خود را توسعه دهد و امنیت خود را تامین کند.

پاشائی بهران با اشاره به دین و فرهنگ مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: ایران دنبال تقابل با هیچ کشوری نیست، مردم آذربایجان هم ایران را برادر و دوست خود می‌دانند. جمهوری اسلامی اما به تغییرات ژئوپلیتیک و حضور بیگان در نوار مرزی خود حساس است و حضور دشمنان در چند کیلومتری مرز خود را که می‌داند برای چه اهدافی در این منطقه حاضر شدند، هرگز تحمل نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امیداورم آقای علی‌اُف در سیاست‌های خود بازبینی کند و دنبال مناقشه نباشد، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران هدفی جز دوستی ندارد و هرگز متخاصم نبوده و در تاریخ خود هرگز به کشوری حمله نکرده البته همیشه از خودش دفاع کرده و به تمام کشورهای مسلمان و مظلوم و همسایه کمک کرده است.

پاشائی بهران با تاکید بر اینکه امنیت جمهوری آذربایجان، امنیت ایران است، افزود: رئیس مجلس آذربایجان در سفر به ایران، از ما خواستند که برای پاکسازی مین‌های منطقه قره باغ به آنها کمک کنیم. ما هم آمادگی کمک برای بازسازی منطقه را داریم و هرگز ارمنستان را در منطقه قره باغ به رسمیت نشناختیم.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری سلامی ایران همان کشوری است که در بحران سال‌های گذشته قره باغ به همه مردم آواره آذربایجان در مرزها پناه داد و همچنان کنار آنها خواهد ماند.

نظر شما