شناسهٔ خبر: 173684 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

منتظری:

صدور روادید و بازشدن مرزها درمان تدریجی گردشگری آسیب دیده از کرونا است

گردشگری در ایران نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای گفت: باز شدن مرزها و صدور مجدد روادید برای گردشگران در جلسه ستاد ملی مقابله کرونا بارقه امید و احیای تدریجی کسب و کارهای صنعت گردشگری را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» غلامرضا منتظری در موردصدور روادید گردشگری از ابتدای آبان ماه گفت: صنعت گردشگری در کشور جزء یکی از منابع درآمدزایی محسوب می‌شود که با ظرفیت‌های گسترده کشور ما در زمینه گردشگری و تقویت آن می‌تواند به ارز آوری ختم شود. باید تلاش کنیم گردشگری را به صنعت درجه اول کشور تبدیل کنیم. در حال حاضر در عمل این اتفاق رخ نداده است؛ در بیشتر کشورها این صنعت به پر درآمدترین ظرفیت منابع مالی مبدل شده که با تقویت زیرساخت‌های آن شاهد توسعه یافتگی این صنعت هستند.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود:  برای جدایی از تک محصولی و وابستگی به نفت باید گردشگری را از تمام جهات تقویت کنیم. به دلیل اپیدمی کرونا بسیاری از مراکز دیدنی و گردشگری  تاریخی، مذهبی، زیارتی و... از رونق افتاده‌اند و بازدید کننده‌ای نداشته‌اند.

صدور روادید بارقه امید رونق صنعت گردشگری 

وی ادامه داد: باز شدن مرزها و صدور مجدد روادید برای گردشگران در جلسه ستاد ملی مقابله کرونا بارقه امید و احیای تدریجی کسب و کارهای صنعت گردشگری را ایجاد خواهد کرد. باز شدن مرزها و صدور مجوز گردشگری به معنای پایان بیماری کرونا نیست بلکه باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی زیر نظر وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت و درمان و همچنین وزارتخانه گردشگری صورت بپذیرد تا شاهد موج جدید بیماری کرونا نباشیم.

منتظری یادآور شد: صنعت گردشگری در حوزه تقویت روابط بین المللی در زمینه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند نقش بسیاری پررنگی داشته باشد؛  بی شک حوزه میراث فرهنگی می‌تواند، میراث تمام نمایی ظرفیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری باشد که منجر به تقویت روابط بین‌الملی می‌شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در مورد فرهنگ دیپلماسی گفت: دیپلماسی فرهنگی به عنوان ابزار سیاست خارجی کشورها است که هنر ترویج و توسعه فرهنگ را برعهده دارد، در فراهم آوردن زمینه‌های همکاری‌های مشترک و شناساندن فرهنگ‌ها و تبادل ارزش‌های فرهنگی و تحکیم و تثبیت روابط حسنه میان دولت‌ها تاثیر موثری دارد.منتظری در پایان خاطر نشان کرد: مجلس براساس نیازها و کمبودها در مسئله‌ای ورود پیدا می‌کنند؛ در مورد گردشگری و تقویت ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در کشور اگر نهادها و وزراتخانه‌ها کمبودهای مربوطه را در قالب طرح  به مجلس ارائه کنند؛ نمایندگان ورود پیدا خواهد کرد.

نظر شما