شناسهٔ خبر: 173680 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دلیل پیشنهاد مجلس برای تبدیل طرح ساماندهی کارکنان دولت به لایحه

مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، به تشریح دلیل پیشنهاد مجلس برای تبدیل طرح ساماندهی کارکنان دولت به لایحه پرداخت.

به گزارش «نماینده» مجید انصاری در تشریح روند تبدیل طرح ساماندهی کارکنان دولت به لایحه در سازمان اداری و استخدامی کشور، گفت: در گذشته بعد از اینکه کلیات این طرح در جلسه کمیسیون به تصویب رسید، کمیته‌ای تخصصی برای بررسی جزییات آن به ریاست آقای عباس گودرزی تشکیل شد.

نماینده  ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس بررسی‌هایی که در این کمیته صورت گرفت پیشنهاد شد که حدود ۲۶ نوع قرارداد استخدامی که در ادارات و سازمان‌های مختلف وجود دارد تنها در قالب دو نوع استخدام پیمانی و رسمی یا موقت و دائمی باشد که البته اینکه کدام یک از این دو عبارت برای دو نوع استخدام در ادارات و سازمان‌ها وجود داشته باشد تفاوت ماهیتی زیادی ندارند.

وی تصریح کرد: ما در جلسه مورخ )سه‌شنبه، ۲۳ شهریور ماه( کمیسیون از رییس سازمان اداری و استخدامی کشور دعوت کردیم تا نظر دولت نیز پیرامون این طرح مطرح شود، از سوی دیگر چون رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند که مجلس تلاش کند مصوبات مجلس لایحه‌محور باشد، بنابراین از این سازمان خواستیم تا برای ساماندهی کارکنان دولت به مجلس لایحه بفرستد.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در نهایت دولت هم یک فرصت دو ماهه‌ای خواست تا این موضوع را در قالب لایحه به مجلس تقدیم کند و کمیسیون هم با تعیین مهلت ۴۵ روزه موافقت کرد و قرار شد در اثنای این مدت کمیته‌ای مرکب از اعضای کمیته ویژه‌ای که برای بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس تشکیل شده بود و افرادی که توسط سازمان اداری و استخدامی کشور معرفی شوند این موضوع را مورد بررسی قرار دهند تا در موعد مقرر لایحه به مجلس ارسال شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بی‌تردید تامین اعتبارات لازم برای اجرای این قانون در لایحه‌ای که دولت تدوین کند، پیش‌بینی می‌شود تا مشمول اصل ۷۵ قرار نگیرد چرا که اغلب در طرح‌های مجلس این مشکل ایجاد می‌شود.

نظر شما