شناسهٔ خبر: 173642 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

باید از ظرفیت بلوک شرق استفاده کنیم/ مشکلات ما با FATF حل نمی‌شود

کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید از ظرفیت همه کشورها از جمله بلوک شرق استفاده کنیم و ادعای رفع مشکلات کشور با پیوستن به FATF بی‌اساس است.

به گزارش «نماینده» علی کریمی فیروزجایی درباره سازوکار دولت سیزدهم در مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: دولت رئیسی باید از همه ظرفیت‌ها چه در غرب و چه در شرق استفاده کند.

مخالف گفتگو با غربی‌ها نیستیم

وی با بیان اینکه ما مخالف گفتگو با کشورهای غربی نیستیم، گفت: آن چیزی که منجر به وارد شدن خسارت به کشورمان شده این است که ما همه ظرفیت‌های خود را در سال‌های گذشته معطوف به ارتباط با غربی‌ها کردیم و تجربه نشان داده است غربی‌ها هیچ گاه به عهد و پیمان خود در خصوص جمهوری اسلامی ایران پایبند نیستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس، رویکرد مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم در جهت استفاده از ظرفیت‌هایی است که در تمام نقاط دنیا از جمله بلوک شرق وجود دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا ایران عضو دائم سازمان همکاری شانگهای شد و علاوه بر این، گفتگوهایی با برخی از دولت‌های منطقه‌ای در جریان است و ظرفیت‌هایی در کشورهای پیرامون و همسایگان ما وجود دارد که همگی فرصت‌های ویژه‌ای است که وزارت امور خارجه و دولت جدید در تلاش بهره‌گیری از آن هستند.

معیشت مردم را به کشورهای خارجی گره نزنیم

کریمی فیروزجایی با تاکید بر اینکه ما نباید اوضاع اقتصادی مردم و معیشت آنان را به مذاکره با غربی‌ها و یا شرقی‌ها گره بزنیم، ادامه داد: راه نجات اقتصاد کشور آن است که به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه شود و ظرفیت‌های داخلی خودمان مورد عنایت بیشتری قرار گیرد.

وی گفت: امیدواریم توجه به ظرفیت‌های داخلی در دستگاه‌های اقتصادی و زیربنایی کشورمان مورد توجه قرار گیرد و وزارت امور خارجه هم بتواند از گفتگوهایی که این روزها با کشورهای مختلف در جریان است، به خوبی استفاده و از حقوق ملت ایران به نحو شایسته دفاع کند.

ادعای حل مشکلات اقتصادی از طریق FATF فرافکنی است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی از افراد و جریانات سیاسی که معتقدند با پیوستن به FATF و ادامه مذاکره با غربی‌ها گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی کشور مرتفع می‌شود، تصریح کرد: این افراد فرافکنی می‌کنند و ادعایشان درست نیست. از سوی دیگر همه دیدیم که در همین مدت کوتاه از آغاز دولت سیزدهم، توفیقات خوبی به ویژه در زمینه واردات واکسن به کشورمان به دست آمده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، اقدامات سازمان یافته و هماهنگی در مجموعه دولت جهت مهار تورم و کنترل قیمت‌ها در حال انجام است و بنابراین تاکید بر رفع مشکلات از طریق مذاکره با غربی‌ها و پیوستن به FATF فقط یک فرافکنی و پاک کردن صورت مسئله است.

روحانی توان مقابله با کرونا را نداشت

کریمی فیروزجایی در واکنش به افرادی که می‌گویند ثبت سفارش خرید واکسن کرونا در دولت روحانی انجام شده بود، تصریح کرد: این اظهارات فقط یک ادعا است و دولت روحانی تقریبا یک سال و نیم درگیر مسئله کرونا بود و اگر آنان در آن مقطع توانایی رفع این مشکل و افزایش واکسیناسیون را داشتند، باید این اقدام را انجام می‌دادند و عملیاتی می‌کردند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دلیل بی‌تدبیری دولت سابق، بین اقشار مختلف جامعه نارضایتی‌هایی وجود دارد و ما معتقدیم که دولت سیزدهم با عزم جهادی و رویکرد انقلابی مشکلات مردم را مرتفع می‌کند.

نظر شما