شناسهٔ خبر: 173632 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ساماندهی برخی مشاغل پیش از محدودیت توزیع گاز مایع ضروری است

حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: ایجاد محدودیت در توزیع گاز مایع درکشور به خاطر مبارزه با قاچاق سوخت باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده و کار و زندگی روزمره آنها را با موانع زیادی همراه کرده است.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ستاد مبارزه با قاچاق سوخت برای مقابله با قاچاق سوخت در کلیت کار امری قابل قبول و مورد احترام است اما محدودیتی که در توزیع گاز مایع در کشور ایجاد شده باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

وی افزود: الان مشاغلی همچون نصب ایزوگام، ریخته‌گری و... نیازمند گاز مایع هستند و اگر ساماندهی در خصوص این مشاغل صورت نگرفته باید ابتدا ساماندهی‌ها انجام شود و بعد محدودیت اعمال شود. از این گذشته با یک کپسول یا دو کپسولی که یک خانواده یا ریخته‌گر استفاده می‌کند قاچاق اتفاق نمی‌افتد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ هزار خانوار در استان اصفهان هستند که از گاز شهری ندارند و از گاز مایع و کپسول استفاده می‌کنند. علاوه بر این بخش‌های زیادی از استان سیستان و بلوچستان هنوز لوله‌کشی گاز نشده و آنها با کپسول گاز مایع نیازهای خود را از جمله نیازهای خانگی همچون پخت و پز و موارد دیگر را برطرف می کنند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: تمامی کسانی که در اصفهان از گاز مایع استفاده می‌کنند همگی یارانه بگیر هستند و در لیست دولت قرار دارند. پیشنهاد این است که اگر قرار است آزادسازی قیمت در مورد گاز مایع انجام شود، ابتدا افراد و خانواده‌هایی که از گاز مایع استفاده می‌کنند شناسایی و ساماندهی شوند و یارانه گاز مایع آنها به حساب یارانه نقدی‌شان واریز شود و بعد آزادسازی قیمت در بحث گاز مایع را داشته باشیم.

نظر شما