شناسهٔ خبر: 173588 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حاشیه ها و اخبار مجلس/بسته خبری 12 مهرماه؛

روایت نماینده مجلس از مشترک خانگی با قبض برق 4.5 میلیونی!/راهکاری برای خنثی سازی تحریم ها

صحن "روایت نماینده مجلس از یک مشترک خانگی با قبض برق 4.5 میلیونی!"و "راهکاری برای خنثی سازی تحریم ها"، از مهمترین موضوعات مجلس بود.

سایت «نماینده» به عنوان رسانه تخصصی مجلس، از این پس مهمترین حاشیه ها و اخبار صحن مجلس شورای اسلامی را به اطلاع مخاطبان گرامی خواهد رساند؛ آنچه می خوانید برخی از مهمترین موضوعات نشست مجلس در روز 12 مهرماه و پنجاه و هفتمین جلسه مجلس در سال 1400 است.

جلسه روز گذشته مجلس با مدیحه سرایی حجت الاسلام احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر، به مناسبت سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) آغاز شد.

با توجه به خروج یکی از نمایندگان عضو کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی از مجلس، مهدی طغیانی با 98 رأی از مجموع 208 رأی برای عضویت در «کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی» انتخاب شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس قهرمانی حسن یزدانی و حسین زارع در مسابقات جهانی را تبریک گفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گزارش کمیسیون متبوعش درخصوص زلزله سی سخت را قرائت و از بی مسئولیتی استاندار در قبال وظایف خود در مواجهه با آسیب دیدگان این حادثه پرده برداشت.

در بخشی از این گزارش آماده است: استاندار کهگیلویه و بویراحمد همزمان با بازدید هیات‌پارلمانی علیرغم اعلام کتبی و مذاکره تلفنی با دفتر و معاونین ایشان، از همراهی کمیسیون در منطقه و ارائه گزارش به عنوان بالاترین مقام مسئول استان خودداری کرده‌است

حسین حسین زاده  عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دیپلماسی انرژی با محوریت انرژی، صنعت، تجارت، جلوگیری از خام فروشی و حضور فعال در اوپک و دیگر مجامع بین‌المللی راهکار پایدار خنثی‌سازی تحریم‌ها است، گفت: ما نگران انرژی کشور بوده و نگرانیم ایران به عنوان بزرگ‌ترین دارنده ذخایر نفت و گاز در جهان، واردکننده عمده گاز شده و پارس جنوبی به عنوان نماد انرژی کشور در سال‌های آتی تبدیل به بزرگ‌ترین موزه صنعتی دنیا شود.

غلامعلی کوهساری نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس با اشاره به ارقام نجومی 4.5 میلیون تومانی و 2 میلیون و 700 هزار تومانی و بالاتر برای قبوض برق مشترکین خانگی تاکید کرد: از مدیران وزارت نیرو و توانیر می خواهم قبوض برق مصرفی خودشان را منتشر کنند تا مشخص شود برای آن ها چگونه محاسبه شده و برای مشترکین خانگی مانند مردم استان گلستان چگونه محاسبه می شود. همچنین اعمال تعرفه سه گرمسیری را برای منطقه آزادشهر و رامیان خواستارم.

یوسف داوودی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: حمایت حداکثری از قطعه سازان داخلی در راستای ارتقاء کمی و کیفی محصولات ضروری است، سالانه دو و چهاردهم ملیون نفر از مردم سراسر جهان در اثر تاثیر مستقیم آلودگی هوا به گازهای سمی جان خود را از دست می‌دهند. یک چهارم جمعیت کره زمین در حال تنفس هوای آلوده هستند و در این بین کودکان به دلیل عدم تکامل سامانه‌های تنفسی و ایمنی در معرض خطری بیشتری قرار دارند. اتحادیه 28 کشور اروپایی برای جلوگیری از آلودگی هوا تصویب کرده تا سال 2030 تمامی خودروها هیبریدی و ترجیحا الکتریکی باشند، بنابراین حمایت ویژه دولت از تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی و در صورت نیاز واردات این نوع خودروها و نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور، ضرورت فوری است تا از برنامه گسترش جهانی جاده ابریشم عقب نمانیم.

انتهای پیام/

نظر شما