شناسهٔ خبر: 173561 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حاشیه ها و اخبار مجلس/بسته خبری 11 مهرماه؛

گوشمالی کره ای ها لازم بود/ دادن مجوز به نورچشمی ها توسط عناصر باقیمانده دولت قبل/ پایان دوران تاریک مجوزهای رانتی

صحن "گوشمالی کره ای ها لازم بود"، "دادن مجوز به نورچشمی های دولت قبل"، "پایان دوران تاریک مجوزهای رانتی"؛ از مهمترین موضوعات مجلس در جلسه امروز بود.

سایت «نماینده» به عنوان رسانه تخصصی مجلس، از این پس مهمترین حاشیه ها و اخبار صحن مجلس شورای اسلامی را به اطلاع مخاطبان گرامی خواهد رساند؛ آنچه می خوانید برخی از مهمترین موضوعات نشست مجلس در روز 11 مهرماه و پنجاه و ششمین جلسه مجلس در سال 1400 است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم به دوران تاریک مجوزهای رانتی پایان داد، گفت: نمایندگان کلیات طرح تصویب صدور مجوزهای کسب و کار را با رأی قاطع به تصویب رساندند، این طرح موانع پیش روی مردم برای راه‌اندازی کسب و کار و خلق ثروت را برمی‌دارد و در این زمینه تحول ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در نشست امروز مجلس با اشاره به تولید 20 میلیون دستگاه در حوزه لوازم خانگی، اظهارداشت: این گوشمالی برای کره ای ها لازم بود تا در روز مبادا تصمیمات عاقلانه بگیرند.

سلیمی همچنین خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: مدیران دولت قبل اجازه دهند استانداران و معاونان مشخص شوند، چرا برخی از عناصر باقیمانده دولت سابق اینطور با سرعت گاز عزل و نصب ها را گرفته اند و حتی برخی مجوزها را به نورچشمی های خود می دهند! از شما درخواست دارم دستور دهید همانطور که معاون اول رئیس جمهور نیز تاکید داشت جلوی این انتصابات گرفته شود.

در ادامه مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس با تاکید بر حمایت از ساختار سهام عدالت، از تیم اقتصادی دولت درخواست کرد تا تکلیف جاماندگان سهام عدالت را زودتر مشخص کند. وی همچنین از وزیر اقتصاد در خواست کرد که امکان حضور یکی از اعضای فراکسیون را در جلسات شورای بورس فراهم کند.

محسن فتحی عضو مجمع نمایندگان استان کردستان نیز در نشست علنی امروز مجلس با اشاره به رویدادهای اخیر در منطقه گفت: به کشورهای منطقه دلسوزانه توصیه می‌کنم در دام رژیم صهیونیستی نیافتند و به آنها که به ظن خود می‌توانند با همکاری با این رژیم نامشروع به غرور ملی و تمامیت ارضی ایران خلل و خدشه‌ای وارد کنند می‌گویم که نظام اسلامی چهل سال قبل سابقه نابودی نظام سلطانی را در کارنامه دارد پس خُرده سلطان های نوپدید و متوهم ما را وادار به عکس العمل نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما