شناسهٔ خبر: 173557 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خسارات طوفان اخیر در اسرع وقت جبران شود

سعیدی عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با انتقاد از نبود ظرفیت‌های خاص مدیریت بحران در پهنه سواحل مکران، گفت: طوفان اخیر آسیب‌های جدی به زیرساخت‌های آب، برق و ظرفیت های کشاورزی و شیلاتی وارد کرد که می طلبد خسارات در اسرع وقت برآورد و جبران شود.

به گزارش «نماینده» معین الدین سعیدی با اشاره به طوفان و افزایش میزان غلظت گرد و غبار در سیستان و بلوچستان، گفت: در پهنه سواحل مکران هر چند وقت یک بار شاهد پدیده های خاص جوی هستیم که آخرین آن وقوع طوفان شاهین بود البته سازمان هواشناسی هشدارهای جدی را داده بود اما متاسفانه ۶ نفر جان خود را از دست دادند و آسیب‌های جدی به زیرساخت‌های آب، برق و ظرفیت های کشاورزی و شیلاتی وارد شد که می‌طلبد سازمان مدیریت بحران و هلال احمر ورود جدی تر به این موضوع داشته باشند و خسارت های طوفان در اسرع وقت برآورد و جبران شود.

وی ادامه داد: هر چند شاهد رخداد مداوم این اتفاقات هستیم و پهنه سواحل مکران به لحاظ موقعیت اقلیمی خاص در معرض این گونه حوادث و بلایا است و باید ظرفیت های خاص مدیریت بحران در منطقه ایجاد شود  اما متاسفانه تاکنون به آن توجه نشده که با توجه به مداوم بودن این بلایا می طلبد این مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی، افزود: هیچ سالن مدیریت بحرانی و امکانات لجستیکی برای خدمات رسانی به مردم در زمان بحران در منطقه وجود ندارد؛ در این رابطه مشخص نیست فلسفه مدیریت بحران چیست؟ متاسفانه با رویه فعلی نه تنها بحران‌ها مدیریت نمی‌شود بلکه خودمان بحران‌ساز می شویم.

نظر شما