شناسهٔ خبر: 173540 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رحیمی جهان آبادی در دیدار با شهردار شهر سینترا پرتغال:

پیشنهاد افتتاح مرکز اسلامی مسلمانان ایران در سینترا/ مجلس از انعقاد تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی استقبال می‌کند

رحیمی جهان آبادی ریس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پرتغال در دیدار با شهردار شهر سینترا پرتغال، گفت: با توجه به حضور فعال مسلمانان در پرتغال می‌توان با کمک شهرداری این شهر مرکز اسلامی مسلمانان ایران به عنوان مرکز صلح در این شهر افتتاح کرد.

به گزارش «نماینده» جلیل رحیمی جهان آبادی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پرتغال به همراه اعضای این گروه در ادامه دیدارهای خود با مقامات دولتی و پارلمانی پرتغال در بازدید از شهر سینترا با بازیلیو اورتا شهردار این شهر دیدار و در خصوص گسترش روابط دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله توسعه همکاری‌ها میان شهرهای ایران و پرتغال رایزنی کردند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پرتغال در ابتدای این دیدار ضمن تبریک به مناسبت انتخاب مجدد بازیلیو اورتا به عنوان شهردار شهر سینترا بر لزوم بهبود همکاری های اقتصادی و فرهنگی از طریق فعال نمودن بخش توریسم و گردشگری دو کشور تاکید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه دیپلماسی شهری و نزدیک‌تر کردن فرهنگ ملت‌ها باهم از طریق انعقاد تفاهم‌نامه‌ میان شهرداران استان‌های دو کشور را با اهمیت خواند و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با توجه به نقش تسهیل و تسریع کننده همکاری‌های دو دولت از توسعه و گسترش امضای تفاهم‌نامه‌های خواهر خواندگی میان شهرهای ایران و پرتغال استقبال می نماید.

وی افزود: خواهر خواندگی بین شهرهای مختلف جهان به شناخت و معرفی بیشتر این شهرها کمک می‌کند و ظرفیت‌های جدید فرهنگی و اقتصادی برای آنها به همراه دارد.

 نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با توجه به حضور فعال مسلمانان در پرتغال امیدواریم با کمک شهرداری سینترا مرکز اسلامی مسلمانان ایران به عنوان مرکز صلح در این شهر افتتاح گردد.

اورتا: وجود ظرفیت‌های لازم برای تقویت و تحکیم روابط اقتصادی فی‌مابین

بازیلیو اورتا شهردار شهر سینترا نیز در این دیدار اظهار داشت: توسعه روابط شهری از اولویت های اساسی شهرداران پرتغال در راستای اهداف تعریف شده برای تفاهم نامه خواهرخواندگی و بویژه جذب امکانات و سرمایه بیرونی است.

وی در ادامه ضمن استقبال از پیشنهاد هیأت پارلمانی کشورمان مبنی بر افتتاح مرکز اسلامی مسلمانان ایران در این شهر، بر آمادگی و استقبال شهرداری سینترا به عنوان سرزمین صلح در جهان جهت محقق شدن این امر تاکید کرد.

بازیلیو اورتا در پایان این دیدار  اظهار داشت: شهر سینترا دومین شهر بزرگ پرتغال است و بیشترین شرکت‌های بزرگ از جمله داروسازی، تولیدات مواد غذایی و... را در خود جای داده، لذا می‌توان از این ظرفیت‌ها برای تقویت و تحکیم روابط اقتصادی فی‌مابین بهره برد.

در این نشست، دو طرف بر تقویت همکاری و تبادل هیأت‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی و ورزشی دو کشور تاکید کردند.

نظر شما