شناسهٔ خبر: 173519 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هیچ آدم عاقلی قبول نمی‌کند بجای پول‌های بلوکه شده در کُره، لوازم خانگی به ما بدهند

حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وقتی دانش فنی تولید لوازم خانگی وارد کشور شده و بومی‌سازی شده است، هیچ آدم عاقلی قبول نمی‌کند که به جای پول‌های بلوکه شده ما در کره جنوبی، لوازم خانگی تحویل ما بدهند و با این کار کمر تولیدکنندگان داخلی را بشکنند.

به گزارش «نماینده» سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی، در خصوص ابلاغیه اخیر رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور و دولت، مبنی بر واردات محصولات نهایی مربوط به لوازم خانگی کره‌ای که در پی درخواست تولیدکنندگان از ایشان صورت گرفته است، اظهار داشت: کشور ما در شرایط سخت تحریمی، با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان مسیر تولید لوازم خانگی استاندارد را به خوبی طی کرده و اجناس تولید شده هم عموماً با کیفیت هستند و قدرت رقابت‌پذیری را نیز دارند.

وی افزود: وقتی دانش فنی تولید لوازم خانگی وارد کشور شده و بومی‌سازی شده است، هیچ آدم عاقلی قبول نمی‌کند که به جای پول‌های بلوکه شده ما در کره جنوبی، لوازم خانگی تحویل ما بدهند و با این کار کمر تولیدکنندگان داخلی را بشکنند و کارگران را بیکار کنند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: لازمه موفقیت تولیدکنندگان در شرایط کنونی این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت بر کیفیت لوازم خانگی تولید شده و قیمت تمام شده آنها نظارت کند و شرایط را برای صادرات‌محور شدن تولیدکنندگان ایرانی فراهم کند.

حسینی‌کیا تصریح کرد: اگر کیفیت تولیدات داخلی در شرایطی کم شود و قیمت تمام شده محصولات‌شان افزایش یابد، در این شرایط وزارت صنعت می‌تواند برای تنظیم بازار و جلوگیری از انحصار، به طور محدود اجازه واردات برخی برندهای لوازم خانگی را بدهد که شرایط رقابت و اصلاح قیمت به نفع مصرف‌کنندگان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز حامی تولید داخلی است و از سیاست اخیر حمایت می‌کند؛ در عین حال، اگر ببینیم که ظرفیت تولید داخلی کافی نیست و مقرراتی در خصوص تنظیم تعرفه واردات لازم است، حتماً نسبت به تصویب قوانین جدید اقدام می‌کنیم اما در شرایط فعلی اولویت با تولیدکنندگان داخلی است.

نظر شما