شناسهٔ خبر: 173513 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بدری در برنامه زنده «صبح وگفتگو» رادیو مطرح کرد؛

تنظیم گری بازار اجاره مسکن از اهداف قانون مالیات بر خانه های خالی

صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران در رادیو گفت‌وگو، قانون "مالیات بر خانه های خالی" را در کنارِ قانون "جهش تولید مسکن" راهی در جهت بهبود وضعیت بازار مسکن عنوان کرد.

به گزارش «نماینده» صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با برنامه زنده «صبح وگفتگو» رادیو در خصوص اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی گفت: این قانون برای تنظیم گری بازار اجاره مسکن طراحی شد و وزارت راه موظف بود اطلاعات لازم مسکن را در  سامانه مشخص شده درج کند

 نماینده  مردم اردبیل،نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدامات اولیه در این خصوص صورت گرفته و برخی مردم هم اطلاعات ملک خود را در سامانه درج کرده اند تا اطلاعات از سوی وزارت راه و شهرسازی به وزارتخانه اقتصاد و دارایی ارائه شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران با اشاره به برنامه های مجلس برای بازار مسکن افزود: ابزار ایجابی شامل مشوق هایی است که در قانون جهش تولید مسکن دیده شده است و ابزار سلبی نیز شامل قوانین مالیاتی است.

وی در خصوص خانه های خالی در مناطق مرفه نشین، گفت: ما به یکسری ابزار نیاز داریم و نمی توان بازار ملک را به حال خود رها کرد، در حوزه تنظیم گری باید از ابزاری مانند مالیات استفاده کنیم تا کمک کند واحدهای خالی از وضعیت تجارت گونه خارج شوند.

 نماینده  مردم اردبیل،نمین،نیر و سرعین با بیان اینکه مسکن های مازاد در مناطق متوسط به بالا واقع شده اند، افزود:باید تدابیری اتخاذ شود که مساکن ساخته شده به بازار عرضه شوند،همچنین بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار هم موظفند دستورالعمل هایی را اجرایی کنند تا بانک ها صرفا به سمت و سوی تجارت حرکت نکنند.

نظر شما