شناسهٔ خبر: 173505 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ایجاد تعادل در حفظ و افزایش سرانه فضای سبز/ نگاه صفر و صدی به عملکرد ادوار مختلف مدیریت شهری نداریم

سوده نجفی عضو شورای شهر تهران گفت: تلاش ما در این دوره از مدیریت شهری، ایجاد تعادل در حفظ و نگهداشت و افزایش سرانه فضای سبز در پهنه‌های مختلف جغرافیایی شهر است.

به گزارش «نماینده» سمیه نجفی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم توجه مدیریت شهری به توسعه فضای سبز پایتخت اظهار کرد: قطعا توسعه فضای سبز، باغات و کمربند سبز تهران علاوه بر ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در شهر موجب تاثیرات مثبت آب و هوایی و زیست محیطی پایتخت می‌شود و تلاش ما در این دوره از مدیریت شهری، ایجاد تعادل در حفظ و نگهداشت و افزایش سرانه فضای سبز در پهنه‌های مختلف جغرافیایی شهر است.

وی ادامه داد: ما نگاه صفر و صدی به عملکرد ادوار مختلف مدیریت شهری نداریم.اقداماتی در گذشته در جهت بهبود وضعیت فضای سبز شهری شده که ما باید اقدامات موثر آنان را ادامه داده و بهبود ببخشیم و همچنین به منظور تهیه سازوکارهای جدید متناسب با بودجه مصوب و نیز حمایت از طرح‌های پیشنهادی از سوی شهرداری در این راستا، گام‌های موثری برداریم.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که  آیا شورا برنامه‌ای برای احداث باغ و یا بوستان جدید در تهران دارد؟ گفت:از آنجایی که شورا یک نهاد سیاستگذار و نظارتی است، لذا ما برای شهرداری تعیین نمی‌کنیم که ساخت بوستان را در دستور کار قرار دهد مگر در موارد خاص، اما در لوایح و مصوبات ابلاغی از سوی شورا، شهرداری را به توسعه‌ی فضای سبز و رعایت نکات زیست محیطی مکلف میکنیم؛ لذا برنامه‌ی ما توسعه و افزایش سرانه فضای سبز است، ولی اجرای آن باید طی برنامه و طرح‌های پیشنهادی از سوی شهرداری به ما اعلام شود

نجفی درباره بحث شفافیت و اهمیت اجرای آن تصریح کرد: یقیناً در سیستم حکمرانی نوین، شفافیت از ارکان و اصول اصلی به شمار میرود. یکی از حقوق مردم بر شهر، آن است که در جریان تصمیات اتخاذ شده‌ی اعضای شورا به عنوان نمایندگان خود در پارلمان شهری قرار گیرند. پخش زنده جلسات شورا و نیز اقدامات غیر رسمی اعضا در جهت اعلام مواضع و تصمیمات خود در شبکه‌های اجتماعی و دیگر موارد، از مصادیق شفافیت در شورای شهر است. در اداوار گذشته هم با توجه به باور و توانشان نظیر راه اندازی سامانه شفافیت، اقداماتی صورت گرفته و این مسیر رو به جلو در جهت نیل به مدیریت شهری شیشه ای، شفاف و تعامل گرا با مردم ادامه دارد.

نظر شما