شناسهٔ خبر: 173488 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوش آبادی:

تعامل هسته ای ایران با روسیه ادامه خواهد داشت

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با روسیه به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل، عضو پیمان هسته ای و کشور قدرتمند در حوزه انرژی هسته ای تعاملاتی داریم، این تعامل ادامه دارد.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی با اشاره به دخالت آمریکا در زمینه ارتباط ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای، گفت: آمریکا ذاتا فتنه گر،  ماجراجو و مداخله گر است، در حالی که آنها یکجانبه از برجام خارج شده اند اما در روند مذاکرات، نحوه فعالیت هسته ای ایران و چگونگی بازرسی آژانس از سایت های هسته ای ما دخالت می کنند، باید تاکید کرد شیطنت آمریکا ادامه داد و قابل اعتماد نیست.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس اظهار داشت: یکی از اعضای رسمی آژانس بین المللی انرژی اتمی است و بر اساس تعهدات و توافقات صورت گرفته با این آژانس همکاری دارد، لازم به یادآوری است که تنها آژانس است که می تواند بر اساس وظایفی که بر عهده دارد نسبت به فعالیت هسته ای ایران اظهارنظر کند و سایر کشورها اجازه دخالت ندارند.

وی تاکید کرد: ایران بر اساس چارچوب های حقوقی تعریف شده با آژانس و کشورهای هسته ای همکاری دارد و شیطنت آمریکا در این میان پذیرفته نیست.

نوش آبادی با بیان اینکه ایران می تواند با کشورهای عضو برجام و دارای توان هسته ای همکاری فنی داشته باشد، اظهار داشت: ایران می تواند با کشورهای داری توان هسته ای برای ارتقا سطح فعالیت های خود همکاری کند، این همکاری در چارچوب روابط بین الملل و معاهده هسته ای است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران با کشور روسیه در عرصه های مختلف از جمه هسته ای و فنی ارتباط داشته و دارد، سفر رئیس سازمان انرژی اتمی کشور به مسکو در واقع رایزنی ها و اقدامات در ادامه روابط ما با کشورهای هسته ای جهان است و با روسیه به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل، عضو پیمان هسته ای و کشور قدرتمند در حوزه انرژی هسته ای تعاملاتی داریم، این تعامل ادامه دارد.

نظر شما