شناسهٔ خبر: 173469 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افزایش شهریه دانشگاه آزاد نه قابل دفاع و نه انکار شدنی است

وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد نه قابل دفاع و نه انکار شدنی است، چرا که در سال‌های اخیر شاهد رشد چندین برابری تورم در تمام هزینه بودیم.

به گزارش «نماینده» محمد وحیدی در مورد افزایش شهریه دانشگاه آزاد گفت: طبق آخرین اخبار منتشر شده در شرایط کرونایی شهریه دانشگاه آزاد ۲۰ درصد رشد داشته است این موضوع در دو سال اخیر که با اپیدمی کرونا مواجه بودیم  پیگیری شد، افزایش شهریه دانشگاه آزاد دلیلی بر افزایش شهریه دیگر موسسات و مراکز آموزشی از جمله دانشگاه علمی و کاربردی، غیرانتفاعی و حتی دانشگاههای شبانه است بر همین اساس این افزایش شهریه باید با نظر هیات امنای دانشگاه و وزارت علوم صورت بپذیرد.

عدم حضور دانشجویان در دانشگاه دلیلی بر کاهش هزینه‌ها نیست

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عدم حضور دانشجویان در دانشگاهها منجر به کاهش هزینه آب، برق و دیگر هزینه‌های جاری در دانشگاهها شده است اما مسئولان دانشگاهی اعتقاد دارند که این رشد شهریه صرف هزینه افزایش حقوق کارکنان می‌شود با توجه به اینکه دانشگاه آزاد هم خودگردان است.

وی تاکید کرد: افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد نه قابل دفاع و نه انکار شدنی است، چرا که در سال‌های اخیر شاهد رشد چندین برابری تورم در تمام هزینه بودیم. 

اینترنت دانشجویی متناسب با دروس ترمی باشد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهمیه اینترنتی تعلق گرفته به دانشجویان برای کلاس‌های آنلاین گفت: دانشگاهها از داشتن سامانه مجازی همچون شاد محروم هستند برهمین اساس اینترنتی که دانشجویان تعلق می‌گیرد باید براساس حجم دروس هر واحد  ترمی آنها باشد.

نظر شما