شناسهٔ خبر: 173466 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب:

شورای ائتلاف حزب نیست که به دنبال سهم خواهی در دولت باشد

امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: شورای ائتلاف حزب نیست که به دنبال سهم خواهی در دولت باشد.

به گزارش «نماینده»  به نقل از «نور نیوز» امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در مورد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شبهه ای وجود دارد باید بگویم که شورا یک حزب نیست و یک مجموعه ای از اشخاص حقیقی و گروه ها و جریانهای انقلابی هستیم و اولین ثمره آن مجلس یازدهم بود. تاسیس شورای ائتلاف به دست حجت الااسلام رییسی انجام شد.

پس از ورود آقای رئیسی به قوه قضاییه ایشان از شورا خارج شد و آقای حداد جایگزین ایشان شد. بیش از ۲۳۰ نماینده تحت حمایت شورای ائتلاف وارد مجلس ۱۱ شده اند.

وی در توضیح فرآیند شورا برای رسیدن به کاندیدای نهایی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: شورا بر اساس قواعد خودش حرکت و از بین کسانی که ثبت نام میکنند دست به انتخاب میزند. در نظر سنجی ها آقای رییسی بالاترین رأی را داشت.

شورا تصمیمی بر منع دیگران ندارد و همه آزاد هستند فعالیت سیاسی کنند اما نظرسنجی ها میتواند تعیین کننده باشد و شورا بر اساس مطالبات مردمی سعی میکند نظر مردم را در این زمینه کشف کند. میزان رأی آوری کاندیداها برای شورا یک ملاک مهم است.

وی در پاسخ به این سوال که شورا به شائبه سهمیه‌بندی کابینه دولت چه پاسخی دارد؟گفت: سهم خواهی در شورا وجود ندارد و چنین مسأله ای برای ما در ائتلاف مطرح نیست. ائتلاف حزب نیست پس به دنبال سهم خواهی در کابینه هم نیستیم. بزرگترین سهمی که از کاندیدای خودمان میخواهیم پایبندی به شعارها و مبانی است.

در ادامه رسولی در پاسخ به این سوال که آیا شورای ائتلاف تضمین میدهد به مردم در خصوص عملکرد دولت آینده ای که تحت حمایتش است؟ گفت: در سیاست هیچ چیز قابل پیش بینی نیست ما بر مدار عقلانیت حرکت میکنیم. نهادهای حاکمیتی رفتاری دارند که تلقی میشود در مسیر انتخابات شاهد دوپینگ سیاسی هستیم نظر شما چیست؟

انتهای پیام/

نظر شما