شناسهٔ خبر: 173437 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جلوگیری از نابسامانی بازار فولاد با تامین برق زمستانی کارخانه‌ها

الله‌وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نمی‌توان سیمان را برای مدت طولانی و بیش از چند ماه در انبارها ذخیره کرد، گفت: برق پایدار و مستمر واحدهای تولیدی در زمستان باید تامین شود.

به گزارش «نماینده» الله‌ویردی دهقانی با اشاره به ضرورت تامین برق مورد نیاز واحدهای سیمانی و فولادی در زمستان، اظهار داشت: تولید سیمان بیش از نیاز داخل است، بنابراین نابسامانی بازار این کالا در ماه‌های گذشته را باید ناشی از بی‌تصمیمی و عدم برنامه‌ریزی دانست.

وی افزود: از آنجا که قطعی برق واحدهای تولیدی به ویژه فولاد و سیمان موجب کاهش تولید و عرضه در بازار و در نتیجه، افزایش قیمت این محصولات شد، باید برای جلوگیری از تکرار این نابسامانی برنامه‌ریزی کرد.

نماینده مجلس با بیان اینکه نمی‌توان سیمان را برای مدت طولانی و بیش از چند ماه در انبارها ذخیره کرد، بر لزوم تامین برق پایدار و مستمر واحدهای تولیدی تاکید کرد و ادامه داد: خاموشی‌های بی حساب و کتاب در تابستان امسال موجب ضرر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان شد.  

دهقانی با تاکید بر اینکه تامین برق پایدار برای فعال نگه داشتن خطوط تولید کارخانه‌های سیمان و فولاد ضروری است، افزود: اگر برق به صورت پایدار و مستمر و به میزان لازم برای فعال کردن همه بخش‌های مورد نیاز تولید در این واحدها تامین نشود، تولیدی صورت نمی‌گیرد. در نتیجه افزایش قیمت سیمان و فولاد دور از انتظار نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: گرم کردن کوره این واحدها برای تولید، در صورت تامین برق مورد نیاز، زمان‌بر است، بنابراین اگر برق به صورت پایدار و مستمر تامین نشود، نه تنها تولیدی انجام نمی‌شود، بلکه سرد و گرم شدن کوره و شوک حرارتی که به آن وارد می‌شود، نیز موجب تحمیل خسارت و هزینه تعمیر کوره‌ها به واحدهای تولیدی می‌شود.

نظر شما