شناسهٔ خبر: 173417 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

باشگاه انرژی در پیمان شانگهای چه مزیت‌هایی برای ایران دارد؟

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است فعال کردن باشگاه انرژی در زیرمجموعه پیمان شانگهای عبور از تحریم‌های نفتی را برای ایران به همراه دارد.

به گزارش «نماینده» هادی بیگی نژاد درباره فعال کردن باشگاه انرژی در زیرمجموعه پیمان شانگهای که ایران به تازگی به آن پیوسته است با هدف تقویت مبادلات انرژی و عبور از تحریم های اقتصادی غرب گفت: بارها مشاهده کردیم فردی با  ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه توانسته از این موقعیت نهایت استفاده را کرده شغلی را برای خود راه‌اندازی کند اما فردی دیگر در شرایط مشابه چنین توانمندی ندارد بنابراین باید گفت؛ پیمان شانگ‌های نیز برای ایران همین گونه است چراکه این پیمان به خودی خود برای ما امکانات به همراه ندارد بلکه منتفع شدن از آن به میزان استفاده از فرصت عضویت در آن منتهی می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین از آنجا که ایران در حوزه انرژی مزیت‌های بسیاری دارد باید در وزارت خارجه مشاور و مسئول بخش انرژی منتسب شود و ساختار وزارت خارجه را بر مبنای مبادلات اقتصادی طراحی کنیم، ضمن آنکه رویکرد وزارت نفت برای برقراری ارتباطات اقتصادی در حوزه بین‌الملل نیازمند تغییر است.

وی با بیان اینکه باید از پیمان شانگ‌های به‎عنوان یک بستر برای پیشرفت اقتصادی کشور استفاده شود، اضافه کرد: درواقع باید وزارتخانه‌های نفت، امورخارجه و حدودی صمت مشخصا بر روی حوزه انرژی سرمایه‌گذاری کرده و با فعال‌سازی بخش خصوصی از این فرصت نهایت استفاده را کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین معتقد است فعال کردن باشگاه انرژی در زیرمجموعه پیمان شانگ‌های عبور از تحریم‌های نفتی را برای ایران به همراه دارد.

نظر شما