شناسهٔ خبر: 173281 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تعارض منافع استانداری و شهرداری در بحث حفظ و صیانت از حریم پایتخت

شهرداری تهران 43 عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: ما تعارض منافعی با استانداری تهران در بحث حریم داریم که در دوره‌های قبل تلاش شد تا این موضوع حل شود.

به گزارش «نماینده» جعفر بندی شربیانی نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در دل طبیعت اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در شورای شهر ششم، حفظ باغات و محیط زیست است، لازم است فضای سبز تهران را پاس بداریم و آن را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: هرآنچه که به جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و حفظ باغات کمک کند، مردم در شورای شهر دوره ششم خواهند دید حتما باغات و فضای سبز خط قرمز ما هستند همچنین بیشتر این ساخت‌وسازها مشکلشان در حریم شهر تهران است.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیان کرد: ما این اراده را داریم که از باغات به خوبی حفاظت کنیم اما این اراده باید در دستگاه‌های دیگر همچون وزارت کشور، استانداری تهران و فرمانداری‌های تابع وجود داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: ما تعارض منافعی با استانداری تهران در بحث حریم داریم که در دوره‌های قبل تلاش شد تا این موضوع حل شود، به نظر می‌رسد باید به طور جدی شهردار تهران و شورای شهر اراده ویژه‌ای را برای تشکیل جلسات مشترک با دولت و وزارت کشور بگذارند تا تکلیف حفظ و صیانت از حریم شهر تهران مشخص شود.

بندی شربیانی یادآور شد: شهرداری تهران همواره در حفظ حریم کوشا و جدی‌تر بوده، اما تمام این موضوعات باید در یک کمیسیون مشترکی بررسی شود.

نظر شما