شناسهٔ خبر: 173253 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وحیدی:

آمار واقعی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بعد از برگزاری کلاس‌های حضوری مشخص می‌شود

وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، با بیان اینکه آموزش مجازی باعث اُفت تحصیلی هم دانشجویان و هم دانش‌آموزان شده است تاکید کرد که آمار واقعی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بعد از آغاز کلاس‌های حضوری مدارس مشخص خواهد شد.

به گزارش «نماینده» محمد وحیدی با اشاره به تبعات تداوم ارائه خدمات آموزش مجازی برای دانش‌ آموزان، گفت: توجه به این موضوع به اندازه‌ای اهمیت دارد که حدود ۲ هفته گذشته از ۳ وزیر علوم، بهداشت و آموزش و پرورش برای تصمیم گیری در مورد نحوه برگزاری کلاس‌ها در مدارس برای سال تحصیلی جدید دعوت کرده بودیم که هم در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا و هم شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا می‌کنند.

وضعیت تعدادی از دانش‌آموزان از زمان شیوع کرونا مشخص نیست

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسه این بود که هر سه وزیر بدانند فرآیند آموزش در کشور اُفت پیدا کرده است و نمی‌توان منکر این موضوع شد که هم دانشجویان و هم دانش آموزان در زمان شیوع کرونا که خدمات آموزشی به شکل مجازی ارائه شده است، دچار اُفت تحصیلی شده‌اند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون وضعیت تعدادی از دانش آموزان هم پنهان مانده است که نه تاکنون در شبکه شاد دیده شده‌اند نه در کلاس‌های مجازی حضور داشته و نه حتی با معلمان خود ارتباط داشته‌اند. چرا که دانش آموزان دارای کد هستند و وقتی وارد سامانه شاد یا کلاس‌های مجازی می‌شوند کاملا مشخص است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: این مهم در جایی مشخص می‌شود که وقتی ما کد ملی تعدادی از آنها را در سامانه شاد وارد کردیم مشخص شد اصلا در این دو سال برای بهره‌مندی از خدمات آموزشی وارد این فضا نشده‌اند ضمن اینکه وقتی تعداد زیادی از آنها را در خیابان یا بازار می‌بینیم که مشغول کار هستند و از آنها می‌پرسیم چرا مدرسه نمی‌روید پاسخ می‌دهند چون مدارس تعطیل هستند.

رویکرد ستاد ملی کرونا باید برای آغاز سال تحصیلی جدید تغییر کند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌تردید آمار دقیق دانش آموزانی که به این طریق بازمانده از تحصیل شده‌اند بعد از برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس مشخص می‌شود و این ضعف بزرگ آموزشی هم به آسانی قابل جبران نخواهد بود، بنابراین امیدوارم رویکرد ستاد ملی مقابله با کرونا برای آغاز سال تحصیلی به گونه‌ای تغییر کند که روش ارائه خدمات آموزشی با سال گذشته متفاوت باشد.

نظر شما