شناسهٔ خبر: 173250 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لزوم آسیب شناسی قوانین مربوط به احزاب برای رفع خلاءها

صفری ملک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد احزاب سیاسی عمدتا به دنبال منافع گروهی، حزبی و شخصی خود هستند لذا مردم به آنها بدبین بوده و بر این اساس عموم جامعه، احزاب را نمی پذیرند.

به گزارش «نماینده» محمد صفری ملک میان در خصوص دلایل و موانع عدم کارایی احزاب در کشورمان، گفت: جامعه قائل به تحزب جریان های سیاسی و اعمال نفوذ آنها در عرصه های مختلف نیست و به نوعی احزاب اقبال مردمی ندارند.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید یادآور شد آسیب هایی از طرف دو جناح سیاسی کشور که سالیان متمادی حاکم بر امور بوده، وجود دارد که عمدتا در جریان تصمیم سازی و تصمیم گیری رقم خورده است و این موضوع نیز سبب شده مردم از آنها خاطره خوشی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه احزاب سیاسی عمدتا به دنبال منافع گروهی، حزبی و شخصی خود هستند لذا مردم به آنها بدبین بوده و بر این اساس عموم جامعه احزاب را نمی پذیرند، ادامه داد: در واقع احزاب برنامه مشخصی برای امور مختلف ندارند و هیچگاه نتوانسته اند راهکاری برای برون رفت از مشکلات ارائه دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه خلاءهای قانونی وجود دارد که موجب شده دست احزاب در جریان امور مختلف باز نباشد تا بتوانند در جریانات مختلف کشور اظهار نظر یا اعمال نفوذ کنند، افزود: بر این اساس باید طرح و لایحه مشخصی برای ترمیم خلاءها  ارائه میشد اما تاکنون اقدام خاصی در راستای این موضوع  انجام نشده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رفع خلاء ها نیاز به آسیب شناسی با حضور احزاب، مسئولان اجرایی و افراد متخصص در عرصه سیاست است، خاطرنشان کرد: در واقع باید قوانین جامع و کاملی در این خصوص تدوین شود تا زمینه بروز و ظهور فعال احزاب فراهم شود نه اینکه این جریان های سیاسی صرفا درصدد فعالیت های موسمی باشند.

نظر شما