شناسهٔ خبر: 173247 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خط بطلان "طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار" بر انحصارها و امضاءهای طلایی

رحیمی مظفری عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: "طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار" باطل‌کننده امضاءهای طلایی، مجوزهای انحصاری، عدم رقابت‌پذیری و... است.

به گزارش «نماینده» عبدالعلی رحیمی مظفری با اشاره به تصویب کلیات "طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار" در صحن علنی هفته گذشته، گفت: "حذف یا برداشتن انحصارها"،مهمترین اقدامی است که درصورت تبدیل شدن این طرح به قانون محقق خواهد کرد، درواقع برداشتن انحصارها فواید متعددی همچون تعدیل نرخ برخی از خدمات را به همراه دارد و انحصاری کردن مشاغل مختلف مانند وکالت، سردفتری، داروخانه یا هر کار دیگری، رقابت را از بین می‌برد و نبود رقابت علاوه‌بر پایین آوردن سطح کمی خدمات، سطح کیفی آن‌ها را نیز پایین خواهد آمد.   

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انحصار در ذات خود فسادآور است، ادامه داد: "طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار" باطل‌کننده امضاءهای طلایی، مجوزهای انحصاری، عدم رقابت‌پذیری و... است.

وی با اشاره به اینکه گاهی مردم برای دریافت مجوز به منظور راه‌اندازی یک شغل ۴ سال دوندگی می‌کنند و با توجه به تورم بالا در کشور سرمایه آن‌ها نیز کمر ارزش می‌شود، اضافه کرد: کاهش روند اجرا و مجوزدهی به مشاغل مختلف، منجر به اقتصادی شدن پروژه‌ها و بازدهی بیشتر و کاهش حجم انباشته بدهی‌های بانکی می‌شود.

به گفته رحیمی مظفری از آنجا که بخشی از قوانین گره‌های زائدی را در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌اند، "طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار" در تلاش است برخی از این مقررات زائد را حذف و اصلاح کند.  

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین با توجه به اینکه دولت دیگر گنجایش استخدام‌های گسترده و جدید را ندارد بنابراین ایجاد اشتغال باید توسط بخش خصوصی اتفاق افتد لذا تسهیل صدور مجوزهای  کسب و کار فرصت را در اختیار بخش خصوصی جهت ایجاد اشتغال قرار می‌دهد.

نظر شما