شناسهٔ خبر: 173246 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عزیزی:

تاثیرپذیری از سیاست های غلط استکباری در شأن آژانس بین المللی انرژی اتمی نیست

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: رفتارهای آژانس تحت تاثیر برخی سیاست های غلط استکباری است که در شأن آژانس بین المللی انرژی اتمی نیست.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی با اشاره به حضور و سخنرانی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: باید درباره رفتارهای دوگانه آژانس و آمریکایی‌ها در سال‌های گذشته نکاتی را یادآور شد زیرا بعضا مشاهده می‌شود آژانس رفتارهای دوگانه و متضادی دارد در حالی که این مجموعه باید به کشورها در حوزه انرژی هسته ای نگاه فنی، حرفه ای، تخصصی و همه جانبه داشته باشد و منافع همه ملت ها را در موضوع انرژی هسته ای مورد توجه قرار دهد.

وی تاکید کرد: متاسفانه شاهد رفتار یکجانبه، تبعیض‌آمیز و بهره‌گرفته از برخی سیاست‌های غلط نظام سلطه و استکبارجهانی هستیم که در شأن و قاموس آژانس نیست، این نهاد بین المللی مجموعه ای است تخصصی و کشورها برای اهداف دیگری آن را پایه گذاری کردند اما اکنون در مسیر غلطی حرکت می‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکایی ها باید بپذیرند دوران رفتار قلدرمابانه، یک جانبه و نقض عهد گذشته است و باید خودشان را به این حد از باور برسانند که بر اساس احترام متقابل برخورد کنند و دورانی که بخواهند رفتارهایی که متضاد و متناقض  که منافع کشورهای دیگر از جمله ایران را به خطر بیاندازد گذشته است.

وی تاکید کرد: بنابراین ایالات متحده باید جبران مافات، نقض عهد گذشته کرده و اولین گامی که آمریکایی ها باید برای ارتباط موثر با ملت بزرگ و نظام سیاسی ایران  بردارد جلب اعتماد ملت و نظام اسلامی ما است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: به رفتارهای آمریکا بی اعتماد هستیم و رفتار آینده شان حکایتی از برخوردی است که باید با آنها داشته باشیم.

نظر شما