شناسهٔ خبر: 173219 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نامه "بذرپاش" به "اوجی" درباره ۶ اولویت وزارت نفت

دیوان محاسبات رئیس دیوان محاسبات کشور در راستای ارسال نامه نظارتی به دستگاه‌های اجرایی، هفتمین نامه شامل اولویت‌های قانونی را برای وزیر نفت ارسال کرد.

به گزارش «نماینده» مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات مجلس در ادامه‌ نامه‌های جداگانه‌ای که در راستای منویات امام خامنه‌ای و شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها مانع‌زدایی‌ها)، عملکرد ۷ قانون مرتبط با تولید، ابعاد مقررات و آئین‌نامه‌ها و موضوع ترک فعل به دولتمردان ارسال کرده است، هفتمین نامه را برای وزیر نفت ارسال کرد.

در نامه رئیس کل دیوان محاسبات کشور خطاب به اوجی آمده است: علیرغم اقداماتی که برای اجرای برخی احکام مندرج در قانون انجام شده است، اما سازوکارهای بورس انرژی در خرید و فروش نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی، تولید فرآورده‌های سبک‌تر، خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌ها (بانکرینگ) و خدمات جانبی آن در خلیج فارس و دریای عمان، ایجاد ظرفیت جذب، توسعه فناوری‌های اولویت‌دار نفت، گاز و پتروشیمی به اهداف مدنظر نرسیده‌اند.

بذرپاش با تاکید بر اولویت‌بندی اقدامات اجرایی در وزارت نفت، اعلام کرده است که مبنای رسیدگی دیوان محاسبات در حوزه‌های مالی و رعایت و عملکرد، اجرای قوانین و اسناد بالادستی، ارتقای شفافیت، مبارزه با فساد، حذف قوانین مزاحم و تحقق شعار سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

نظر شما