شناسهٔ خبر: 173207 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اخذ عوارضی از کامیون‌های ایرانی توسط کشور آذربایجان خلاف حسن هم‌جواری است/ دستگاه دیپلماسی موضوع را حل کند

محمد علیپور نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس گفت: اقدام جمهوری آذربایجان در قبال رانندگان ترانزیت ایرانی و اخذ عوارضی خلاف حسن همجواری و پروتکل‌های بین المللی بوده و دستگاه دیپلماسی باید موضوع را پیگیری و حل کند.

به گزارش «نماینده» محمد علی پور با اشاره به اقدام جمهوری آذربایجان و اخذ عوارض گمرکی از کامیون های ایرانی، گفت: اقدام جمهوری آذربایجان در قبال رانندگان ترانزیت ایرانی و اخذ  عوارضی خلاف حسن همجواری و پروتکل‌های بین المللی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان در منطقه قره باغ در جاده " گروس - قافان " در بخش روستای "عیوضلی" شهرستان آزاد شده "قبادلی" برای ورود کامیون های ایرانی به خاک ارمنستان عوارضی دریافت می‌کند که بر خلاف حسن هم‌جواری است.

وی با بیان اینکه ایران با کشور آذربایجان مشترکات بسیار زیادی داشته و لذا نباید شاهد چنین رفتارهایی باشیم، تصریح کرد: این نوع رفتار با اتباع و کامیون‌های جمهوری اسلامی ایران را به هیچ عنوان نمی‌پسنیدیم. اختلاف میان آذربایجان و ارمنستان نباید برای تجار و ترانزیت ایران مشکلی ایجاد شود.

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی باید این موضوع را از طریق دیپلماسی پیگیری و حل کنند. همچنین از مسئولان کشور آذربایجان انتظار داریم مانع چنین اقداماتی شوند.

نظر شما