شناسهٔ خبر: 173201 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کاظمی مطرح کرد:

تاخیر در صدور اسناد هویتی نارضایتی مردم را در پی داشته است/ سازمان ثبت‌احوال ضعف خود را برطرف کند

حمیدرضا کاظمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه ناتوانی سازمان ثبت احوال در صدور کارت ملی برای مردم بهتر است شرط ارائه کارت ملی برای ارائه خدمات تا زمان فراهم شدن زیر ساخت ها حذف و شناسنامه جایگزین آن شود.

به گزارش «نماینده» سید حمیدرضا کاظمی با اشاره به مشکلات متعدد مردم برای دریافت کارت ملی گفت: تقریبا همه خدمات دستگاه های اجرایی از طریق کارت ملی به مردم ارائه می شود؛وظیفه سازمان ثبت احوال ثبت اطلاعات افراد،صدور شناسنامه و کارت ملی است ولی به وظیفه اصلی خودش نمی تواند عمل کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: این موضوع نارضایتی مردم را فراهم آورده چون دریافت تمام خدمات به ارائه کارت هوشمند ملی منوط شده و از سوی دیگر سازمان ثبت احوال نمی تواند این خدمت را به مردم ارائه دهد.

وی افزود: اگر سازمان ثبت احوال برای صدور کارت ملی مشکلات مالی دارد باید اعتبار مورد نیاز را در بودجه سالیانه اش ببنید تا مردم دچار مشکل نشوند.

کاظمی بیان کرد: کارت ملی یکی از مهمترین مولفه هویتی برای مردم یک کشور است لذا سازمان ثبت احوال هر چه سریع تر نسبت به حل مشکلات موجود در فرایند صدور کارت ملی اقدام کند.

وی تاکید کرد: مردم از سازمان ثبت احوال ناراضی اند چون این سازمان زیرساخت‌های لازم را برای صدور کارت ملی ندارد و در تهیه تراشه این کارت ها مانده لذا باید فکر برای این مساله کند.  

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها عنوان کرد: با توجه به این که مردم برای دریافت خدمات به ارائه کارت ملی ملزم شدند اما ثبت احوال نمی تواند این خدمات را به مردم ارائه کند که بایستی فکری اساسی برای این موضوع کند.

وی تاکید کرد: راه خروج از این وضعیت حذف شرط ارائه کارت ملی برای ارائه خدمات و جایگزینی آن با شناسنامه تا زمان فراهم شدن زیر ساخت های لازم است اما با این حال ثبت احوال باید مشکلات مربوط به صدور کارت ملی را حل کند.

نظر شما