شناسهٔ خبر: 173160 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مالکی:

انتخاب سفرای اقتصادی معادلات کشورهای غربی علیه ایران را بی‌اثر می‌کند

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس انتخاب سفرای اقتصادی را فرصتی دانست که می‌تواند تحریم‌های ظالمانه آمریکا را بی‌اثر کرده و باعث شکوفایی اقتصاد کشور شود.

به گزارش «نماینده» فداحسین مالکی با اشاره به تغییر نگرشی که در سیاست خارجی دولت سیزدهم نسبت به دولت های گذشته ایجاد شده است، گفت: هر دولت بر اساس سیاست خارجی خود در حوزه بین‌الملل سفرایی را تعیین می کند که سیاست‌های آن کشور را اجرا کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به پیوستن ایران به پیمان شانگهای اشاره و بیان کرد: این اقدام بزرگ دولت سیزدهم خود گام بزرگی است که بسیاری از معادلات کشورهای غربی علیه ایران را به هم می ریزد و اکنون نوبت آن است که با تعیین سفرای اقتصادی از این ظرفیت بزرگ جهت رشد اقتصادی استفاده شود.

وی ادامه داد: سفرای جدید ایران در سایر کشورها سیاست های امنیتی، دفاعی و اقتصادی جمهوری اسلامی را پیش خواهند گرفت و با روحیه جهادی که دارند اقتصاد کشور را با برقراری ارتباطات جدید به خصوص در حوزه بلوک شرق و کشورهای همسایه متحول می کنند.

مالکی ادامه داد: اکنون فرصت استفاده از این ظرفیت است تا علیرغم تمام فشارهایی که بر اساس تحریم های ظالمانه آمریکا به جمهوری اسلامی ایران وارد شده، از این گذرگاه عبور کرده و باعث شکوفایی اقتصاد کشورمان شویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ظرفیت جمهوری اسلامی در منطقه که منجر به تحول اقتصادی برای ایران و سایر کشورهای منطقه خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر با کشوری مثل چین که رویکرد تجاری و اقتصادی با آنها داریم فردی به عنوان سفیر انتخاب شود که سیاست اقتصادی ما را بشناسد قطعا بسیار بهتر می تواند تعامل تجاری را برقرار کند.

نظر شما