شناسهٔ خبر: 173137 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

لزوم حمایت از خانواده داوطلبان جان باخته در اطفاء حریق جنگل ها

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در بازدید از سازمان جوانان هلال احمر، بر لزوم حمایت از خانواده جوانان و داوطلبان مشارکت کننده، در رفع بحران های طبیعی تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» سمیه رفیعی نماینده تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در بازدید از سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، با اشاره بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر به واسطه محبوبیت و اعتماد اجتماعی که در بین مردم دارد باید با برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف بتواند از این ظرفیت عظیم در راستای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کند. چرا که همیشه هر جا که مردم بخصوص جوانان پای کار بوده اند ما توانسته ایم کارهای عظیمی را به سرانجام برسانیم.

وی به حجم فعالیت‌های سازمان جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: حجم فعالیت‌های سازمان جوانان در حوزه محیط زیست، نگهداری و توسعه منابع طبیعی و زیستی قابل تحسین بوده و لذا باید تا حد امکان از فعالیت‌های این مجموعه ارزشمند حمایت شود.

رفیعی با اشاره به ظرفیت بین المللی جمعیت هلال احمر خواستار دیپلماسی با همسایگان ایران در حوزه آب شد و گفت: ما بخاطر اینکه در آینده دچار مشکل در حوزه آب در کشور نشویم باید از همه ظرفیت‌های ممکن در جهت احقاق حق طبیعی کشورمان استفاده کنیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره بر تلاش نیروهای جوانان داوطلب هلال احمر در اطفا حریق جنگل‌ها ابراز داشت: در این خصوص باید حمایت جدی نهادهای مسئول از خانواده جانباختگان نیروهای داوطلب که در طی سالیان اخیر جان خود را در راه حفظ و نگهداری جنگل‌ها و منابع طبیعی تقدیم کرده اند، انجام شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت آموزش به جوامع محلی جهت مقابله با بحران‌های طبیعی از جمله آتش سوزی در جنگل‌ها، باید دستگاه‌های متولی در این خصوص برنامه ریزی جدی داشته باشند.

نظر شما