شناسهٔ خبر: 173120 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوش آبادی:

توسعه روابط ایران و عراق سبب ارزآوری و افزایش صادرات خواهد شد

نوش آبادی عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد عراق دارای بازار خوبی است که می تواند میزبان کالاهای تولیدی ایرانی باشد و تحقق این مهم سبب ارزآوری و افزایش صادرات خواهد شد.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی در خصوص اهمیت توسعه روابط تجاری و اقتصادی کشورمان با عراق، گفت: سفر نخست‌وزیر عراق به همراه هیات بلندپایه به کشورمان موجب عصبانیت غربی ها خصوصا ایالات متحده شد که این امر نشان از اهمیت افزایش سطح روابط میان تهران و بغداد است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور چندین وزیر عراقی در هیات اعزامی به ایران بیانگر جدی بودن دو کشور در توسعه روابط است، اظهار کرد: مباحث مرزی، تامین آب، خدمات فنی مهندسی، اقتصادی و غیره از جمله موضوعاتی بود که در سفر نخست‌وزیر عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نشان از آینده روشن در روابط تجاری دو کشور است.

وی با بیان اینکه ایران و عراق دو شریک بزرگ اقتصادی یکدیگر هستند، ادامه داد: این مهم در حالیست که پیوندهای دینی و مذهبی عمیقی میان دو ملت وجود دارد که افزایش سطح روابط اقتصادی را تسهیل می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه عراق دارای بازار خوبی است که می تواند میزبان کالاهای تولیدی ایرانی باشد، افزود: فعال کردن تمام ظرفیت های اقتصادی میان دو کشور می تواند افق های روشن تری را میان دو کشور بوجود بیاورد؛ در واقع هرچقدر روابط تعمیق یابد، به نفع دو کشور خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تحریمی، هم اکنون فرصت خوبی برای ارزآوری و صادرات محصولات ایرانی وجود دارد که در این میان عراق می تواند یکی از مبداهای مهم بحساب بیاید.

نظر شما