شناسهٔ خبر: 173119 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آموزش مجازی به دانشجویان رشته‌های فنی بی معناست

احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: تعداد زیادی از کلاس‌ها با ازدحام دانشجویان مواجه نیستند و پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت می‌شود ضمن اینکه ارائه خدمات آموزش مجازی به دانشجویان رشته‌های فنی معنا ندارد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام احمد فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت آیت‌الله رئیسی حجم بالایی واکسن به کشور وارد شده است و مرگ و میرهای ناشی از کرونا کاهش یافته است، تصریح کرد: باید ضررهای آموزش غیر حضوری در سال‌های گذشته را سریعاً‌ در سال جاری جبران کنیم و غفلت در این باره پذیرفتنی نیست.

وی تأکید کرد: در مدارسی که فضای فیزیکی بزرگی ندارند می‌توانیم از روش آموزش مجازی و یا روش ترکیبی یعنی آموزش حضوری و مجازی بهره بگیریم که امیدوارم با توسعه واکسیناسیون دانش‌آموزان کلیه آموزش‌ها در مدارس به صورت حضوری باشد چرا که آسیب‌های زیادی از آموزش‌ غیر حضوری داشته‌ایم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:‌بسیاری از دانش‌آموزان مشکلات آموزشی و روحی زیادی در اثر عدم حضور آموزش‌های مستقیم در مدارس دیده‌اند و باید سریعاً آسیب‌های آموزش غیر حضوری را برطرف کنیم.

وی افزود: تعداد زیادی از کلاس‌ها با ازدحام دانشجویان مواجه نیستند و عملاً پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت می‌شود و آنها می‌توانند آموزش حضوری را به خوبی پیگیری کنند ضمن اینکه مربیان و معلمان هم امکان کنترل و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را  دارند.

فلاحی تصریح کرد: باید کلاس‌های درسی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دلیل برگزاری آزمون جامع و ارائه پایان‌نامه به صورت حضوری برگزار می‌شوند و حتی دانشجویان این مقاطع می‌توانند از خدمات خوابگاهی نیز بهره‌مند شوند همچنین ارائه خدمات آموزش مجازی به دانشجویان رشته‌های فنی معنایی ندارد، چرا که آنها باید حتما در محیط کارگاهی و آزمایشگاهی حضور پیدا کنند، ضمن اینکه این فضاها گسترده بوده و در آن ازدحامی نخواهد شد. 

نظر شما