شناسهٔ خبر: 173117 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

«راه ابریشم» با عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای به طور کامل احیا شد

حق وردی نماینده مردم شهریار در مجلس گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، راه ابریشم را یکبار دیگر احیا کرد.

به گزارش «نماینده» حسین حق وردی نماینده مردم شهریار در مجلس با اشاره به عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای اظهار داشت: عضویت ایران در این سازمان راه ابریشم را یکبار دیگر احیا کرد.

وی با بیان اینکه عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای برکات زیادی به ویژه در حوزه اقتصادی برای ایران خواهد داشت، تصریح کرد: ایران باید از این ظرفیت برای توسعه تجاری و افزایش صادرات خود استفاده کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه ایران از قدیم الایام حلقه واسط بین کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای بوده است، تصریح کرد: ایران همواره پل بین شرق و غرب وده است و موقعیت ایران نیز اجازه نمی دهد که در تحولات شرق منفعل عمل کند.

حق وردی دور زدن تحریم ها، ابزار مهم چانه زنی با غرب وتنوع و تعدد شرکای ایران را از جمله دستاوردهای عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای عنوان کرد.

به گزارش فارس، ایران (۲۶ شهریورماه) در جریان نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای با موافقت همه اعضاء، نهمین عضو دائم این سازمان شد.

عضویت ایران در این سازمان، علاوه بر دستاوردهای سیاسی و امنیتی، فرصت‌های اقتصادی گسترده ای را نیز پیش روی فعالان اقتصادی کشورمان قرار می‌دهد و مسیر مبادلات تجاری با کشورهای عضو را تسهیل می کند.

نظر شما