شناسهٔ خبر: 173101 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عزیزی:

کشورهای بلوکه کننده پول ایران از سرنوشت کره جنوبی درس عبرت بگیرند

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهای بلوکه کننده پول ایران از سرنوشت کره جنوبی در از دست دادن بازار داخلی کشورمان درس عبرت بگیرند.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی درباره راهکارهای آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در بانک های خارجی گفت: یکی از فرصت های خوب فراهم شده برای جمهوری اسلامی در دوره سیزدهم استفاده حداکثری از منابع بلوکه شده ایران در برخی از کشورها است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دیپلماسی فعال، قوی و مجموعه حقوقی منسجم با بهره‌گیری از ظرفیت های موجود می‌تواند زمینه آزادی‌سازی پول‌های بلوکه شده ایران را در کشور خارجی فراهم کند.

وی افزود: بهترین راهکار استفاده از ظرفیت های دیپلماتیک و حقوقی است؛ جهت پیگیری موضوع آزادسازی پول های بلوکه شده علاوه بر سفرا، از کاردار های زبده و با تجربه به عنوان رایزن استفاده شود.

عزیزی بیان کرد: در گام بعدی می توان از ظرفیت های داخلی با کشورهای بلوکه کننده بهره برد که نمونه آن کشور کره جنوبی است که شرکت هایش به علت خلف وعده این کشور در آزادسازی منابع محبوس شده بازار لوازم خانگی ایران را از دست دادند.

وی بیان کرد: متاسفانه کشورهایی هستند که در بحث بلوکه کردن منابع ایران به بهانه تحریم ها با نظام سلطه همراهی و همکاری می کنند لذا خودمان را نباید صرفا متکی و متصل به یک راه برای حل این موضوع بدانیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: راهکارهای زیاد داخلی و خارجی در حوزه دیپلماسی یا غیر دیپلماسی فراهم است که می توان به عنوان ابزار فشار برای آزادسازی پول های بلوکه شده بهره برد.

نظر شما