شناسهٔ خبر: 173079 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تنها راه فعلی مقابله با کرونا واکسیناسیون عمومی‌است

پاک مهر سید محمد پاک‌مهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس معتقد است که تنها راه مقابله فعلی با ویروس کرونا واکسیناسیون عمومی است.

به گزارش «نماینده» سید محمد پاک‌مهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در کشورمان ۵ پیک را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: متاسفانه علیرغم پاندمی بودن ویروس کووید ۱۹ در اقصی نقاط جهان متولیان سلامت و بهداشت جهانی هنوز نتوانسته‌اند به راهکار مناسبی برای مقابله با این ویروس خطرناک دست پیدا کنند.

وی با تاکید براینکه با گذشت چندین ماه از همه گیری این ویروس درمان قطعی برای آن یافت نشده است، ادامه داد: اینکه نتوانسته‌ایم هنوز درمان قطعی برای این ویروس پیدا کنیم نشان از عجز و ناتوانی جامعه جهانی دربرابر این ویروس است و دلیل این موضوع هم این است که این ویروس مرتب جهش پیدا می کند و رفتارش عوض می‌شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه تنها از طریق پیشگیری و بهداشت محور می‌توان ویروس کرونا را شکست داد و در این حوزه ها می‌توان موفق بود و زنجیره انتقال را قطع کرد، اضافه کرد:یک راهکاری که می‌توان جامعه را در برابر این ویروس ایمن کرد واکسیناسیون است که امروزه این موضوع پذیرفته شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد واکسیناسیون عمومی تنها راه مقابله فعلی با ویروس کرونا است، اظهار داشت:به طور نمونه پیش از واکسیناسیون کادر درمان میزان مرگ و میر و ابتلا در این قشر از جامعه که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند عدد بالایی بود که پس از واکسیناسیون این عدد به طرز محسوسی کاهش پیدا کرد و انگشت شمار است.

پاک‌مهر با بیان اینکه با واکسیناسیون عمومی می‌توانیم از شدت بیماری بکاهیم و هم می‌توانیم میزان تلفات را پائین بیاوریم، عنوان کرد:البته این نکته را باید یادآور شد ممکن است حتی افرادی که واکسن تزریق می‌کنند هم دوباره به این ویروس مبتلا شوند اما در شرایط فعلی تنها راه مقابله با این ویروس واکسیناسیون عمومی است.

نظر شما