شناسهٔ خبر: 173009 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

احمد نژاد در نطق میان دستور :

مسئولان برای ریشه کنی محرومیت از خوزستان آستین بالا بزنند

مجلس2 نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مسئولان برای رفع سریع مشکلات و ریشه کنی محرومیت از خوزستان قهرمان برنامه ریزی کرده و آستین بالا بزنند تا این بار ایران دین خود را به خوزستان ادا کند.

به گزارش «نماینده» سید لفته احمد نژاد در نشست علنی روز سه شنبه (۲۳ شهریورماه) مجلس در نطق میان دستور خود با گرامیداشت یاد فاتحان خرمشهر گفت: خرمشهر شهری است که فتح آن به برکت تفکر ناب حزب الهی، ایستادگی و مقاومت یک ملت در برابر دیو صفتان استکبار صورت گرفت؛ فتحی که سرانجام آن به فتح قدس گره خواهد خورد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در گام اول انقلاب تلاش نمود با اتکا بر عقلانیت انقلابی و ایستادگی روز افزون در برابر زورگویان و مستکبران جهان ثبات سیاسی و امنیتی ملی را تامین کرده و موفقیت هایی را در تحقق اهداف اساسی انقلاب اسلامی بدست بیاورد.

وی افزود: هر چند که دشمنان مردم ایران سال ها است، با انواع فشارها و تحریم های اقتصادی زندگی،سلامت و رفاه مردم را مستقیما مورد هدف دادند اما امروز ژست مدافع مردم را گرفتند.

احمد نژاد بیان کرد: با اتکا به جریان تروریست رسانه ای خود سعی در ایجاد یاس و ناامیدی در مردم و علیه نظام دارند اما مردم غیور ایران اسلامی هشیارند و فریب این فتنه گران و عوامل بیگانه را نمی خورند.

وی ابراز کرد: مسئولان کشوری و لشکری باید برای شنیدن گلایه ها و حل مشکلات بی واسطه در بین مردم حضور یابند و درد دل مردم را بی واسطه بشنوند و تا حل مشکل پیگیری جدی داشته باشند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران،مهد تمدن و فرهنگ ایرانی و اسلامی است؛آثار تمدنی کهن خوزستان نشان دهنده رونق و آبادانی این سرزمین پر برکت است.

وی عنوان کرد: خوزستان قلب تپنده ایران است به همین دلیل برای همه ایرانیان مهم،گرامی و عزیز است، خوزستان و خوزستانی، عزیز و سربلند است و برای حفظ عزت، هزاران شهید را تقدیم اسلام کرده و به فرموده امام راحل خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد اما غُصه پر درد خوزستان و خرمشهر دل همه را به درد آورده و این شرایط شایسته مردم عزیز خوزستان و خرمشهر نیست.

احمد نژاد اظهار کرد: لازم است همه مسئولان برای رفع سریع،کوتاه مدت مشکلات و ریشه کنی محرومیت از خوزستان و خرمشهر قهرمان برنامه ریزی کرده و آستین بالا بزنند تا این بار ایران دین خود را به خوزستان ادا کند.

وی افزود: مشکلات زیر ساختی،بیکاری جوانان تحصیل کرده و عقب ماندگی های حاصل از جنگ تحمیلی در صدر اولویت های مردم خونین شهر قهرمان قرار دارند که رفع آن نیازمند همت،برنامه ریزی و نگاه جامع با ضمانت های اجرایی و بودجه ای می باشد.

احمد نژاد تصریح کرد: همچنین آسیب هایی که به دلیل عدم نگاه جامع به محیط زیست استان خوزستان و خرمشهر وارد آمده باید با یک برنامه جامع زمانبندی شده مرتفع گردد؛پذیرفتنی نیست که مسئولین محیط زیست کشور و وزارت نیرو بدون پشتوانه علمی به دنبال صدور مجوز انتقال آب باشد که این موضوع حداقل انتظار به حق مردم  خوزستان و خرمشهر است.

وی ادامه داد: به موازات حل این معضل،رفع مشکلاتی مانند بیکاری،حاشیه نشینی،عمران شهری،آب شرب،فاضلاب همه شهر های خوزستان بخصوص خرمشهر و آبادان باید به عنوان یکی از اولویت های دولت سیزدهم باشد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:وظیفه همه مسئولان این است که در این مسیر تمام توان و همت خود را به کار ببند که این مهم با مدیریت کارآمد و جهادی قابل تحقق است و همه دستگاه های دولتی باید با بسیج همه امکانات تا رفع تمام مشکلات در کنار مردم باشند.

وی خاطر نشان کرد: در نهایت خرمشهر و آبادان همچنان در وضع جنگ زندگی و بعضی از سوء مدیریت ها به سر می برند و باید برای حل مشکلات آن ها فکر اساسی کنند./

نظر شما