شناسهٔ خبر: 172992 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

علیرضابیگی:

کارآمدی و جلب مشارکت مردمی دو مولفه مهم برای انتخاب استانداران باشد

علیرضا بیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد مسئولان و استاندارانی می توانند در شرایط کنونی موفق باشند که برای جلب مشارکت مردمی و اعتمادزایی تلاش مضاعف کنند.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضابیگی در تبیین شاخص های انتخاب استانداران از سوی دولت سیزدهم، گفت: شاهد گسست در میان افکار عمومی و دولت هستیم لذا افرادی باید در جایگاه نخست اداره امور استان قرار بگیرند که بتوانند شکاف مذکور را ترمیم کنند.

نماینده مردم  تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع مسئولان و استاندارانی می توانند در شرایط کنونی موفق باشند که برای جلب مشارکت مردمی و اعتمادزایی تلاش مضاعف کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در تصمیماتی که اتخاذ می شود دیده شوند از این رو یک استاندار باید مردمی باشد، ادامه داد: در این میان کارآمدی، جهادی، انقلابی گری، عدالت خواه، توجه به قانون اساسی و غیره نیز از دیگر مولفه هایی است که برای انتخاب مسئول اجرایی یک استان مورد توجه قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید اذعان کرد استاندار باید شناخت کافی نسبت به امور دارای کشور داشته باشد و با تکیه بر اعتماد حاکمیت بتواند تصمیمات مهم برای پیشرفت استان را اتخاذ کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهره مندی از فهم و درک سیاسی، پیگیر مبارز عملی با فساد و برخورداری از روحیه شجاعت از دیگر ویژگی هایی است که یک استاندار باید از آن برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: بر این اساس انتخاب افرادی که قصد خدمت، به جای قصد تصاحب قدرت دارند باید سرلوحه دولت سیزدهم باشد.

نظر شما