شناسهٔ خبر: 172912 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

گزارش نماینده از موج سواری رسانه های اصلاح طلب از حضور برخی نمایندگان در دولت سیزدهم؛

نمایندگان اصلاح طلب پیشتاز حضور در دولت های گذشته/نماینده اصلاح طلبی که طی 2 دوره، از مجلس به دولت سازندگی و اصلاحات رفت!

روزنامه اصلاح طلب علی رغم موج سواری برخی رسانه های اصلاح طلب از حضور نمایندگان مجلس در دولت سیزدهم، گریزی به گذشته های نه چندان نشان می دهد اصلاح طلبان خود در این زمینه پیشتاز بوده اند.

به گزارش نماینده، پس از روی کار آمدن دولت جدید و تشکیل کابینه، نام برخی از نمایندگان مجلس به عنوان گزینه پیشنهادی برخی وزارتخانه ها مطرح و سپس برای حضور در کابینه معرفی شدند که در نهایت 2 تن از نمایندگان به عنوان وزیر از بهارستان به پاستور رفتند.

اما در این میان برخی از رسانه های اصلاح طلب با موج آفرینی روی این موضوع تلاش داشتند حضور این نمایندگان در دولت را به عنوان یک حاشیه و نقطه ضعف برای مجلس نشان دهند و آن را موضوعی جدید عنوان کنند و بر همین اساس، طی گزارش هایی به نقد یکجانبه نسبت به این موضوع پرداختند.

اما ظاهراً این رسانه ها فراموش کرده اند که حضور نمایندگان در دولت مسبوق به سابقه بوده و بسیاری از هم طیفان آنها در زمان مسئولیت نمایندگی در مجلس، با تشکیل دولت، وارد کابینه شدند؛ از این رو با گریزی به سال های نه چندان دور مصداق هایی را در این زمینه می توان نام برد.

مصطفی معین چهره شاخص اصلاح طلبان که به عنوان نماینده در دوره سوم و پنجم به مجلس راه  یافته بود او نماینده مردم تهران در سومین دوره مجلس (1368-67) بود اما با روی کار آمدن دولت سازندگی، وزیر فرهنگ و آموزش عالی در کابینه اکبر هاشمی رفسنجانی (1372-68) شد؛ معین همچنین نماینده مردم اصفهان در پنجمین دوره مجلس (1376) بود که با تشکیل دولت اصلاحات وزیر فرهنگ و آموزش عالی، کابینه خاتمی(1379-76) شد.

همچنین حسین مرعشی دیگر چهره اصلاح طلب است که نماینده مردم کرمان در مجلس بود، پیش از پایان کار مجلس ششم از رئیس جمهور وقت حکم گرفت و به عنوان معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، به دولت اصلاحات رفت.

حمیدرضا ترقی نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با نماینده در پاسخ به این سوال که حضور برخی نمایندگان که از مجلس به دولت می روند مسبوق به سابقه است و در مجلس پنجم هم شاهد بودیم که آقای معین از مجلس به دولت وقت رفت، اظهارداشت: بله؛ این یک مسأله طبیعی است.

وی در خصوص حضور چند تن از نمایندگان مجلس در دولت سیزدهم گفت: این نشانگر این است که مردم انتخاب درستی کرده اند و افرادی انتخاب کرده اند که در سطح وزیر بوده اند و می توانند وارد دولت شوند و نشان دهنده دقت و کیفیت بالای انتخاب مردم بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما