شناسهٔ خبر: 172859 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مقتدایی:

دولت مردمی وارث ناکارآمدی‌های دولت تدبیر است

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه دولت مردمی وارث ناکارآمدی‌های دولت تدبیر است، گفت: آواربرداری خرابی‌های دولت تدبیر زمان‌بر است.

 به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی با اشاره به تلاش اصلاح‌طلبان برای زیر سوال بردن تحقق وعده‌های دولت مردمی گفت: طبق قانون اساسی همه آحاد ملت می‌توانند نظرات خود را اعلام کرده و نقدهایشان را از طرق قانونی بیان کنند. مطبوعات نیز پلی میان مردم و مسئولان هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: نقد باید سازنده و در چارچوب قوانین و مقررات باشد. در جامعه‌ای که مردم‌سالاری دینی حاکم است، نقدها رنگ امر به معروف و نهی از منکر به خود می‌گیرند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان هم می‌توانند نقد کنند، اما زمانی که نقدهای آنها در معرض افکار عمومی قرار بگیرد مردم قضاوت خواهند کرد که مقصران وضع موجود اصلاح‌طلبان هستند که دولت اعتدال با حمایت آنها روی کار آمد.

مقتدایی تصریح کرد: دولت اعتدال با ترک فعل، اقدامات خارج از ضوابط و عدم تدبیر و دوراندیشی موجب بروز چنین مشکلاتی در عرضه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شد.

وی با تأکید بر اینکه دولت مردمی وارث ناکارآمدی‌های دولت تدبیر است، گفت: آواربرداری این خرابی‌های دولت تدبیر زمان‌بر است، بنابراین باید عملکرد دولت مردمی را در بازه زمانی مناسب و با انصاف بررسی کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقدهای سازنده موجب رشد جامعه خواهد شد، گفت: اگر نقدها ناشی از حسادت، کوتاه‌نگری و در راستای تخریب باشد کارگشا نیست. اصلاح‌طلبان که مدیران دولت اعتدال بودند باید بدانند بخشی از نابسامانی‌های موجود ناشی از عملکرد آنان است.

مقتدایی گفت: اصلاح‌طلبان باید در برابر کاهش شدی ارزش پول ملی، افزایش نقدینگی، بیکاری، عدم اقدام مؤثر برای تولید مسکن، نابسامانی در تهیه و تولید مواد اولیه بخش تولید و در نتیجه کاهش ظرفیت تولید، نابسامانی در بخش کشاورزی، کمبود تولید برق، کاهش صادرات، نابسامانی در بهره‌برداری از معادن، بی‌عدالتی استخدامی، عدم پرداخت به موقع مطالبات کارمندان و بازنشستگان، افزایش بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بازنشستگی پاسخگو باشند.

نظر شما