شناسهٔ خبر: 172857 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آزادیخواه:

جامع‌نگری در حوزه سیاست خارجی در دیدگاه اصلاح طلبان وجود ندارد

آزادی خواه عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: اگر اصلاح طلبان خیلی نگران افغانستان هستند، با حضور و انجام اقدامات جهادی در این کشور اهداف و برنامه‌های خود را دنبال کنند.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضاسازی اخیر اصلاح طلبان در رابطه با موضوع افغانستان گفت:‌ اصلاح طلبان در داخل کشور به گونه‌ای اظهارنظر می‌کنند که گویا ادامه مسیر اپوزیسیون در داخل کشور را دنبال می‌کنند.

وی افزود: اصلاح طلبان روزنه‌ای را به سمت سیاست خارجی باز کرده‌اند و این روزنه کوچک باعث شده تا آنها تنها بخشی از واقعیت‌ها را در حوزه سیاست خارجی ببیند و نتوانند به یک جامع‌نگری در حوزه سیاست خارجی برسند و متأسفانه این جامع‌نگری در حوزه سیاست خارجی در دیدگاه اصلاح طلبان وجود ندارد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: در حوزه سیاست خارجی عمق استراتژیک و امنیت داخلی و تقویت جبهه مقاومت مدنظر است که از این گذشته کمک به مسلمانان مظلوم منطقه جزو اهداف همیشگی انقلاب بوده و هست.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: در موضوع افغانستان هر سه مورد مدنظر قرار گرفته و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند اما عده‌ای که اعتراض دارند مشخصا باید بگویند که مرادشان چیست و هر موضعی که دارند باید اعلام کنند.

وی افزود: اگر مراد اصلاح طلبان ورود شتاب‌زده جمهوری اسلامی ایران به جریانات افغانستان و ورود ناشیانه به این حوزه است، حتما ما با این قصه موافقت نمی‌کنیم و به صلاح کشور هم نیست، اما اگر منظورشان دفاع از حیثیت جمهوری اسلامی ایران و مظلومین منطقه است، این اتفاق به بهترین شکل خودش در حال انجام است و بهتر است یک مقدار بصیرت بالا رود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: ما امروز در ماجرای دره پنجشیر و در جریان متشتتی که در افغانستان در حال رخ دادن است، هم امنیت مرزهایمان تامین شده و هم نوع موضع‌گیری‌هایمان به شکلی است که موجب خروج آمریکایی‌ها از منطقه شده و این یک برگ برنده برای ما به شمار می‌رود و هم توانسته‌ایم در مذاکرات به فکر ثبات و امنیت مردم افغانستان باشیم.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: اگر آقایان اصلاح طلب خیلی نگران وضعیت افغانستان هستند، خود مستقیما به موضوع ورود کرده و با حضور در افغانستان و انجام اقدامات جهادی در این کشور اهداف و برنامه‌های خود را دنبال کنند.

نظر شما