شناسهٔ خبر: 172812 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایجاد کمیسیون مشترک متشکل از نمایندگان مجلس و مسئول قضایی استان ها برای مصالحه بین طرفین دعوی

حسین حاتمی عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، از ایجاد کمیسیونی مشترک در استان ها متشکل از نمایندگان مجلس و مسئول قضایی استان برای مصالحه بین طرفین دعوی قبل از بررسی برخی پرونده های قضایی خبر داد.

به گزارش «نماینده» حسین حاتمی در تشریح جزییات مصوبات نشست اعضای کمیسیون اجتماعی با رییس قوه قضاییه، گفت: در این نشست کلیه ماموریت‌های مشترک بین این کمیسیون و دستگاه قضایی مورد بررسی قرار گرفت، همچنین  موضوعاتی اعم از فسادستیزی، شفافیت، تعامل و مدارای ساختار قوه قضاییه با بدنه اجتماع و قوه مقننه و مشکلات مربوط به روابط کار بحث و بررسی شد. 

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش هوراند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمینه‌های ایجاد فساد در جامعه، بدنه اجرایی کشور و ساختار قوه قضاییه از دیگر مواردی بود که نمایندگان مجلس در این نشست به آن اشاره کردند. 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: رییس قوه قضاییه هم به این نکته اشاره کرد که درصدد هستند تا بخشنامه‌ای به ساختار قوه قضاییه در سراسر کشور ابلاغ کنند مبنی بر اینکه در هر استان کمیته‌ای مشترک متشکل از نمایندگان مجلس و مسئولان قضایی استانی تشکیل شود و در هر کدام از آنها حداقل دو مورد از مشکلاتی را که می‌توان با رویکرد مدیریتی حل کرد و از ارجاع آنها به ساختار قوه قضاییه جلوگیری کرد را در دستورکار قرار دهند. 

 عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: رییس قوه قضاییه همچنین از نمایندگان خواست تا در جهت رفع مشکلات حوزه زندان‌ها در قالب ارائه طرح پای کار باشند و در این زمینه به این قوه کمک کنند.

نظر شما