شناسهٔ خبر: 172787 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نجف آبادی:

مسئولان حوزه سلامت قبل از ورود واکسن به کشور اطلاع‌رسانی بی‌مورد نکنند

همایون نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه برای مقابله با کرونا باید مطابق با واقعیات موجود برنامه‌ریزی کرد تاکید کرد که مسئولان حوزه سلامت نباید قبل از ورود واکسن به کشور خوشبینانه به اطلاع‌رسانی بی‌مورد بپردازند.

به گزارش «نماینده» همایون سامه یح نجف آبادی در پی هشدار تعدادی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر اینکه پیک ششم شیوع کرونا در راه است و احتمال افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا بعد از اتمام سفرهای شهریورماه وجود دارد، گفت: در مورد جلوگیری از مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا باید به واقعیت‌ها پرداخته و نباید یک پرده مقابل چشمانمان بکشیم و آنچه را که فقط تمایل داریم، ببینیم.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه بسیار پایین آمده است، چرا که مردم خسته شده‌اند و آستانه صبر آنها به پایان رسیده است و هر چند اقدام اشتباهی است اما نمی‌توانند اجرای این میزان مقررات و اعمال محدودیت را تحمل کنند و این در حالی است که باید پروتکل‌های بهداشتی را برای تامین سلامت خود رعایت کنند.

وی تصریح کرد: ما روز گذشته جلسه‌ای با مسئولان حوزه سلامت داشتیم که در آن تاکید کردند تا پایان شهریورماه ۳۵ میلیون دُز واکسن وارد کشور می‌شود و در ماه آینده نیز ۴۰ میلیون دُز دیگر وارد خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته این اظهارنظر بسیار خوشبینانه بوده چرا که مسئولان حاضر در این جلسه تاکید داشتند این حداقل میزان واکسنی است که وارد کشور می‌شود و این واقعیتی است که به مردم اعلام می‌کنیم، اما به نظر بنده تا زمانی که این میزان واکسن وارد ایران نشده این نوع خبررسانی بی‌مورد است. بنابراین باید منتظر باشند وقتی واکسن وارد کشور شد، اطلاع‌رسانی کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ناگفته نماند که رییس جمهور و آقای مخبر به طور مستقیم پیگیر مساله تامین واکسن هستند و تاکید دارند که در شرایط کنونی واکسیناسیون عمومی نسبت به دیگر امور کشور ارجحیت دارد و در حال پیگیری هستند تا واکسن به اندازه کافی وارد کشور شود.

نظر شما