شناسهٔ خبر: 172757 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

امیر ابراهیم رسولی در برنامه صبح بخیر ایران:

نحوه رأی گیری وزرای پیشنهادی، نمونه ای از شفافیت مجلس بود/تدبیر رئیس مجلس برای برگزاری منظم جلسات کمیسیون ها

رسولی مدیرکل هیأت رئیسه مجلس گفت: رأی گیری در دوره های قبل مکانیزم دیگری داشت و در بالای صحن انجام می شد اما در این دوره با نظر رئیس مجلس رای گیری در کف صحن و در جلوی دوربین ها و با حضور و مشارکت خود نمایندگان انجام شد که این خود نوعی شفافیت است.

به گزارش نماینده امیرابراهیم رسولی مشاور رئیس مجلس و مدیرکل هیأت رئیسه مجلس در برنامه صبح بخیر ایران با اشاره به جلسه رأی اعتماد وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم اظهارداشت: آنچه در این دوره متفاوت از سایر دوره ها بود نظم و سازماندهی بود که با تدبیر و حمایت آقای قالیباف رئیس مجلس شکل گرفت؛ برای هر وزیر که قرار بود در کمیسیون حاضر شود،  از مرکز پژوهش ها و روسای کمیسیون ها نظرخواهی می شد که کدام وزیر در کدام کمیسیون زمان بیشتری بگذارد و در نهایت شاهد حضور حدود 300 ساعت وزرا در کمیسیون ها بودیم.

مدیرکل هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه بررسی وزرای پیشنهادی با دقت انجام و در طول یک هفته طبق آیین نامه پایان یافت، افزود: آنچه مهم بود اینکه همه وزرای پیشنهادی در همه کمیسیون ها حضور یافتند در حالی که قبلاً خیلی شاهد این نظم و جامعیت نبودیم.

وی در خصوص نحوه رأی گیری از نمایندگان نیز گفت: رأی گیری در دوره های قبل مکانیزم دیگری داشت و در بالای صحن انجام می شد اما در این دوره با نظر رئیس مجلس رای گیری در کف صحن و در جلوی دوربین ها و با حضور و مشارکت خود نمایندگان انجام شد که این خود نوعی شفافیت است.

رسولی در پاسخ به سوالی در خصوص طرح شفافیت در مجلس، تصریح کرد: موضوع شفافیت در مجلس مطرح شد اما طرح وقتی آمد دارای اشکالاتی بود که باید اشکالات آن برطرف شود از این رو به کمیسیون آیین نامه بازگشت که در حال حاضر کار کارشناسی آن رو به اتمام است و به محض تمام شدن، دوباره به صحن می آید؛ نباید با عجله کاری کرد که یک اقدام خوب، نتیجه نامطلوب داشته باشد.

مدیرکل هیأت رئیسه مجلس در خصوص اینکه هر وزیر پشنهادی برای ورود به مجلس چندهمراه می توانست داشته باشد، خاطرنشان کرد: هر وزیر مشاورانی دارد که همراه با وی به مجلس می آیند اما در دوره های قبل شاهد بودیم برخی افراد متفرقه نیز همراه با وزیر وارد مجلس می شدند اما این بار تعداد همراهان، 3 نفر بود.

وی در پایان نظم در برگزاری جلسات وزرای پیشنهادی و روز رأی گیری در مجلس را نتیجه یک کار تیمی و هماهنگی اداره کل هیات رئیسه، حراست ، اداره قوانین و نظارت مجلس دانست که در این زمینه همراهی و کمک کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما