شناسهٔ خبر: 172754 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

راه‌اندازی پایگاه واکسیناسیون در ۵ فرهنگ‌سرای شهر تهران

واکسیناسیون معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از راه‌اندازی پایگاه واکسیناسیون در ۵ فرهنگ‌سرای شهر تهران خبر داد.

به گزارش «نماینده» سید علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره روند واکسیناسیون در ۵ فرهنگ‌سرای شهر تهران اظهارداشت: ۵ فرهنگ‌سرای ملل، اشراق، خاوران، بهاران و رسانه به عنوان پایگاه واکسیناسیون کرونا مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان هستند و تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار دُز واکسن در این مراکز تزریق شده است.
 
وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران در اسفندماه ۱۳۹۸، بخش قابل توجهی از فعالیت‌های فرهنگی هنری خود را به فضای مجازی منتقل کرد و علاوه بر آن، با گسترش فعالیت‌های جهادی و مردمی، زمینه را برای کمک به کادر درمان و مدافعان سلامت فراهم کرد.

وی گفت: راه‌اندازی قرارگاه جهادی حضرت زینب (س) در فرهنگ‌سرای خاوران یکی از این اقدامات بود که نیروهای داوطلب در آن به تولید ماسک و گان پزشکی پرداختند. به مرور قرارگاه چهارده معصوم (ع) فرهنگ‌سرای رضوان، قرارگاه شهید عبادی فرهنگ‌سرای اشراق و پردیس سینمایی رازی نیز کارگاه‌هایی برای تولید ماسک و گان راه‌اندازی کردند.

فاطمیان پور گفت: پس از آغاز واکسیناسیون کادر درمان در بهمن ۱۳۹۹، واکسیناسیون عمومی مردم نیز از اوایل سال ۱۴۰۰ آغاز شد. با افزایش تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون، سازمان فرهنگی هنری نیز برای در اختیار قرار دادن مراکز فرهنگی شهر تهران اعلام آمادگی کرد. فرهنگ‌سرای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نخستین مرکز این سازمان بود که در روز ۲۷ اردیبهشت ماه با تزریق واکسن به پدران و مادران بالای ۷۵ سال شهدا فعالیتش را در  زمینه واکسیناسیون آغاز کرد.

وی بیان داشت: این پایگاه واکسیناسیون در مرکز همایش‌های سینما بهاران در جنوب غربی پایتخت واقع شده و هر روز از ساعت ۸ تا ۱۴ آماده تزریق واکسن به شهروندانی است که شرایط سنی اعلام شده توسط وزارت بهداشت را دارا باشند.

وی بیان داشت: این مرکز ۱۲ ایستگاه تزریق واکسن دارد و واکسن‌های سینوفارم و آسترازنکا در آن موجود است. روزانه حدود هزار تا هزار و ۵۰۰ دُز واکسن در پایگاه واکسیناسیون بهاران تزریق می‌شود و با تأمین تعداد بیشتر واکسن، این مرکز تا دو هزار دُز ظرفیت و آمادگی دارد.

نظر شما