شناسهٔ خبر: 172709 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عزیزی:

ایران به جریان‌های ناامن کننده منطقه اجازه ظهور نمی‌دهد

ابراهیم عزیزی شیراز عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران اجازه ظهور به جریان‌هایی که موجب نا امنی منطقه و کشورهای همسایه می شوند را نمی دهد.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی در خصوص تحرکات برخی گروه‌های تروریستی مستقر در خاک اقلیم کردستان عراق علیه امنیت و حق دفاع مشروع در قبال این گروه ها، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس یک رویکرد همگرایانه با همه کشورها و قومیت‌های منطقه‌ای، به صورتی راهبرد حرکت می‌کند.

نماینده مردم شیراز و رزقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که بر مبنای امنیت منطقه همه بازیگران این صحنه، یعنی کشور های منطقه عهده دار امنیت منطقه شوند. انتظار است که همه کشورها و دولت های مستقر و  مستقل بر مبنای این راهبرد حرکت کنند، همراهی با برخی گروه ها و جریاناتی که علیه منافع منطقه عمل می کنند سزاوار نیست و همه کشورها باید پایبند به این چارچوب و راهبرد تعریف شده باشند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقتدار ایران این است که اجازه ظهور به جریان‌هایی که موجب ناامنی منطقه می شوند را نمی دهد.

 وی ادامه داد: بدون شک برخی گروه‌هایی که هیچ وابستگی و دلدادگی به سرزمین مادری خود ندارند نمی توانند تامین کننده امنیت سایر کشورهای منطقه باشند. لذا با همین رویکرد و نگاه باید تلاش شود که از ظرفیت تعامل حداکثری استفاده و امنیت پیرامونی تامین شود. مقامات اقلیم نیز نباید در برابر خرابکاری برخی گروه ها و جریانات سکوت کنند.

وی با بیان اینکه امنیت منطقه با توطئه نظام های سلطه و ناامنی گروه های تروریستی تهدید می‌شود، گفت: طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران بر اساس همین رویکرد و راهبرد این را حق مسلم خود ‌بداند که در این چهارچوب همه کشورها را متعهد به انجام وظایف خود کند.

 عزیزی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کند که زمینه های همگرایی و وحدت حداکثری در منطقه بیشتر شود و برای خروج بیگانگان از خاک عراق با همین نگاه، موضوع را دنبال کند و با بهره گیری از اصل مشارکت جمعی در تامین امنیت و پیشرفت اقتصادی منطقه به همه اهداف دست یابد.

نماینده مردم شیراز و رزقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش جمهوری اسلامی ایران برای هم افزایی در دیپلماسی منطقه‌ای از موضوعاتی است که در دستور کار قراردارد و دستگاه دیپلماسی کشور در دوره جدید با همراهی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به موضوع امنیت منطقه رسیدگی می کند.

نظر شما