شناسهٔ خبر: 172653 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جام جم

عزت الله اکبری تالارپشتی ریاست کمیسیون صنایع ومعادن مجلس:

کارگزاران، خادم مردمند

اکبری تالارپشتی اکبری تالار پشتی گفت: رفتار رئیس جمهور و دولتمردان در روزهای نخستین شکل گیری دولت سیزدهم حائز اهمیت است.

به گزارش «نماینده» عزت الله اکبری تالارپشتی ریاست کمیسیون صنایع ومعادن مجلس گفت: رفتار رئیس جمهور و دولتمردان در روزهای نخستین شکل گیری دولت سیزدهم از این نظر حائز اهمیت است که با رفتار رئیس جمهور و دولت قبلی مقایسه می شود. 

این مساله فرق میان رئیس جمهور انقلابی را با رئیس قوه مجریه ای که تفکر لیبرالی دارد، مشخص می کند. مردم در طول چهار دهه گذشته، تلاش های زیادی کردند. آنها انقلاب را به پیروزی رساندند و ۴۲ سال ایستادند و خم به ابرو نیاورند. رفتار رئیس جمهور و دولتمردان در یکی دو روز اخیر حرکت ارزشمندی است که نشان از پیوند میان دولت و مردم می دهد. 

وی افزود: الان شرایط برای فعالیت دولت و مجلس انقلابی و برآمده از مردم فراهم است و می توان با تعامل و همراهی قوای سه گانه شرایط بهتری را برای جامعه رقم زد. واقعیت آن است در روزهای مربوط به رسیدگی به صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی، من به عنوان یکی از نمایندگان، نقطه نظرات کارشناسی درباره برخی چهره های معرفی شده داشتم اما با این وصف، سخنان آقای رئیس جمهور و جدیت و عزمی که ایشان برای خدمت رسانی نشان داد من را مجاب کرد که به فهرست چهره های معرفی شده از سوی ایشان رای اعتماد بدهم. 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: سخنان رئیس جمهور،  بیانگر حس مسوولیت پذیری ایشان بود و با توجه به مشکلاتی که کشور با آن درگیر است و کارهای بر زمین مانده ای که در حوزه های معیشت و سلامت مردم وجود دارد، مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسید که به کابینه پیشنهادی آقای رئیس جمهور رای اعتماد بدهد.الان شرایط برای خدمت رسانی صادقه به مردم مهیاست. کارگزاران حکومتی خادم مردم هستند و باید همه تلاش خود را به صورت شبانه روزی به کار ببرند تا مشکلات و معضلاتی که مردم با آنها روبه رو هستند، رفع شود. در چنین شرایطی هیچ گونه قصور و کوتاهی پذیرفتنی نیست. ازسویی دیگر، هیچ دلیل قابل اعتنایی هم وجود ندارد که مسوولی ادعا کند با توجه به حجم مشکلات کاری نمی توان پیش برد.

وی گفت: کشور از توان و پتانسیل خوبی برخوردار است و اگر کسی واقعا قصد خدمت دارد می تواند با بهره گیری از توان داخلی، به کار گیری نظرات تخصصی، همکاری با مدیران شایسته وکارآمد بر بسیاری از مشکلات فائق آید و مرهمی برای دردهای مردم باشد. 

امیدوارم با همکاری دولت و مجلس شاهد اقدامات موثر برای بهبود شرایط در کشور باشیم.

نظر شما