شناسهٔ خبر: 172645 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مصوبه کمیسیون قضایی برای مجازات اخلالگران اقتصادی

حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از مصوبه کمیسیون متبوعش برای تعیین مجازات برای اخلالگران اقتصادی متناسب با جرم صورت گرفته، خبر داد.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مقابله با مفاسد اقتصادی  ، اظهار داشت:طرح مذکور ۲۵ ماده دارد که تا کنون بیش از ۲۰ ماده آن مورد بررسی و به تصویب اعضا رسیده است.

وی افزود: در جلسات هفته آینده کمیسیون قضایی کاری رسیدگی به این طرح به اتمام خواهد رسید و طرح جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در تشریح یکی از مهمترین مصوبات در طرح مقابله با مفاسد اقتصادی ، بیان کرد:اعضای کمیسیون برای اشخاصی که با اقدامات‌شان موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور شوند به تناسب جرمی که مرتکب شده‌اند، مجازات درجه یک تا درجه پنج حبس و جزای نقدی تعیین کردند.

حجت الاسلام نوروزی اضافه کرد:اعضای کمیسیون همچنین در مصوبه‌ای سیستم‌هایی را برای دادگاه‌های انقلاب تعریف کردند که دادگاه‌های انقلاب در هر یک از استان‌هاو شهرستان‌ها چگونه به این موضوع ورود کنند و همچنین رسیدگی به تجدید نظر چگونه باشد.

نظر شما