شناسهٔ خبر: 172644 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کنترل مبادی ورودی مرزها راهکار جلوگیری از ورود سویه «لامبدا»به کشور

سیدمسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت در مجلس گفت: کنترل مبادی ورودی مرزهای کشور ، مهمترین و تاثیر گذارترین راهکار جلوگیری از ورود سویه «لامبدا»به کشور است.

به گزارش «نماینده» سید مسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در واکسیناسیون عمومی، گفت: خواسته و مطالبه نخست کمیسیون بهداشت مجلس از وزیر بهداشت تأمین واکسن و واکسیناسیون عمومی است و حداقل هفتاد درصد جمعیت کشور باید واکسن بزنند تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

وی با اشاره به مباحثی مبنی بر وجود سویه‌های جدید ویروس کرونا، ادامه داد:اینکه چگونه قرنطینه انجام شود و بتوان آن را هوشمندانه مورد توجه قرارداد مسئله‌ای است که باید به آن توجه کرد چرا که در گذشته اعمال محدودیت‌ها چندان تاثیر گذار نبود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه مباحثی وجود دارد مبنی بر اینکه تنها ۳۰ درصد از مردم پرتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند،اضافه کرد: با رعایت پرتکل‌های بهداشتی و همچنین با سرعت بخشیدن به واکسیناسیون عمومی می‌توان شاهد قطع شدن زنجیره شیوع کرونا بود.

خاتمی با تاکید بر اینکه کنترل جدی مرزها و ممنوعیت پروازها موضوعی تاثیر گذار است، افزود: در حال حاضر نیاز است برای پروازها و سفرهای داخلی تنها به افرادی اجازه تردد داد که کارت واکسیناسیون داشته باشند تا باعث شیوع هر چه بیشتر کرونا نشوند.

وی با اشاره به سفرهای خارجی نیز گفت:در مورد سفرهای خارجی هم باید مراقبت جدی شود تا افرادی که از طریق هوایی، زمینی و دریایی وارد کشور می‌شوند کارت واکسیناسیون یا تست کرونا منفی خود را همراه داشته باشند و ارائه دهند؛ با رعایت این مقررات می‌توان تا حدودی مانع ورود سویه جدید  کرونا «لامبادا»به کشور شویم.

نماینده گلپایگان در مجلس بیان کرد : اگر می خواهیم سویه «لامبدا» مانند «دلتا»وارد کشور نشود تنها راهکار کنترل مرزها و سفرهای خارجی است.

نظر شما