شناسهٔ خبر: 172636 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آزادسازی ۴۵۰۰ تن کالا در جریان بازدید وزیر اقتصاد از گمرک فرودگاه امام

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون جهش تولید مجلس از آزادسازی ۴۵۰۰ تن کالا در جریان بازدید وزیر اقتصاد از گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش «نماینده» رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: در جریان بازدید آقای خاندوزی از گمرک فرودگاه امام ۴۵۰۰ تن کالا آزاد شد.

وی افزود: آزادسازی این حجم از کالاها، چه کالاهای اساسی باشد، چه دارویی و چه مواد اولیه تأثیر مثبتی بر بازار خواهد گذاشت و این مسأله به بهبود وضعیت کمک خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون جهش تولید مجلس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان مبنی بر اینکه برنامه‌ریزی‌هایی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور نباید منوط به برداشته شدن تحریم‌ها شود، اظهار داشت: ما باید از ظرفیت و بازار ۱۵ کشور همسایه‌مان برای تولید و صادرات کالاهای خود استفاده کنیم.

زارع خاطرنشان کرد: در اطراف ما یک بازار ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیونی برای خرید کالاهای ما وجود دارد و ما می‌توانیم با حمایت از تولید و رفع موانع در این بخش و صادرات کالاها بازارهای کشورهای همسایه را به دست آوریم.

وی افزود: الان بسیاری از کالاهایی که ما امکان تولید آن را داریم در کشورهای همسایه از اروپا و آمریکا خریداری می‌شود و ما می‌توانیم در این بخش بسیار مؤثر عمل کنیم و بازار کشورهای همسایه را در اختیار خود بگیریم.

سخنگوی کمیسیون جهش تولید مجلس اظهار داشت: علاوه بر این ما برای واردات تکنولوژی و ماشین آلات می‌توانیم از گمرکات کشورهای همسایه و همچنین مناطق آزاد استفاده کنیم و نسبت به واردات تکنولوژی و ماشین آلات به کشور اقدام کنیم.

زارع خاطرنشان کرد: ما برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید مدیران ساختارشکنی که گریزگاه‌ها را بلدند و امضاهای طلایی دارند از گردونه خارج کنیم؛ چراکه همین مدیرانند که باعث طولانی‌تر شدن روند کار و بروز مشکلات دیگر در امورات اقتصادی کشور می‌شوند.

وی افزود: در بحث واردات کالاهای اساسی نیز باید انحصار شکسته شود و این گونه نباشد که فقط چند شرکت و واردکننده خاص امکان واردات کالاها را داشته باشند؛ چراکه همین شرکت‌ها در شرایط خاص دولت و کشور را تحت فشار قرار می‌دهند و خواسته‌های خود را تحمیل می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون جهش تولید مجلس اظهار داشت: برای این منظور باید واردکنندگان خرد نیز به بازی گرفته شوند و از ظرفیت آنها برای واردات کالاهای اساسی و دارو استفاده شود.

زارع خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که ما باید حتما انجام دهیم تا دستمان جلوی بیگانگان دراز نشود حمایت از تولیدات کشاورزی به ویژه در محصولاتی همچون گندم است. ما در حال حاضر نیازمند ۵ تا ۶ میلیون تن گندم هستیم تا نیاز کشور را تامین کنیم که با تخصیص یارانه به بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری آب می‌توانیم تولید گندم در کشور را افزایش دهیم.

وی افزود: اتحادیه اروپا یک سوم یارانه خود را به بخش کشاورزی تخصیص می‌دهد و کشوری مثل بلاروس ۶۰ درصد تولیداتش مربوط به حوزه کشاورزی و دامپروری است. اینها خود نشان دهنده اهمیت بخش کشاورزی و ضرورت توجه به این بخش است.

نظر شما