شناسهٔ خبر: 172635 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

قادری:

انقلابی‌گری بدون عقلانیت موجب افراط و تفریط می‌شود

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص نتایج انقلابی‌گری بدون عقلانیت گفت: اقدامات احساسی و انقلابی بدون توجه به عقلانیت منجر به افراط و تفریط در روند مدیریتی کشور خواهد شد.

به گزارش «نماینده» جعفر قادری با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دولت باید در راستای بازسازی عقلانی انقلاب گام بردارد، اظهار داشت: متأسفانه دولت قبل دَم از عقلانیت می‌زد اما اقدامات دولت از هر گونه عقلانیت و تدبیر به دور بود و در بسیاری از مشکلات حالت استیصال و خودباختگی دولت کاملاً مشهود بود. نگاه دولت به غرب موجب می‌شد که بسیاری از پایه‌های عقلانیت نادیده گرفته شود و ظرفیت‌های داخلی مورد توجه قرار نگیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این نگاه غیرعقلانی دولت تدبیر در جامعه انقلابی قابل پذیرش نبود. این نگاه موجب شد بسیاری از فرصت‌ها طی هشت سال اخیر از بین برود و شرایط به گونه‌ای شود که مشکلات جدیدی در کشور به وجود آید. قاطبه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور توسط دولت تدبیر نادیده گرفته شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم به کارگیری عقلانیت انقلابی برای حل مشکلات مردم گفت: باید در گام اول اقدامات فوری برای حل مشکلات مردم، مبارزه با بیماری کرونا و حل مشکلات معیشتی انجام شود. در بسیاری از بخش‌های اقتصادی ظرفیت‌های داخلی معطل مانده است. دولت باید با تفکر انقلابی توأم با عقل و درایت برای به راه اندازی توانمندی‌های داخلی اقدام کند.

وی در خصوص نتایج انقلابی‌گری بدون عقلانیت افزود: اقدامات احساسی و افراط و تفریط در روند مدیریتی کشور مشکل ایجاد می‌کند. باید با نگاه و تفکر انقلابی و پشتوانه اقدامات علمی و پژوهشی در مسیر حل مشکلات مردم گام برداریم. اگر کارها از پشتوانه عقلی و منطقی برخوردار نباشند، باعث وخیم‌تر مشکلات خواهند شد.

قادری تصریح کرد: دولت باید تلاش کند همه تصمیماتش با پشتوانه عقلی و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و نگاه انقلابی اتخاذ شود. نگاه منفعلانه دولت تدبیر نباید ادامه پیدا کند.

نظر شما