شناسهٔ خبر: 172570 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آقازده دافساری :

بیانیه تروئیکا اروپایی تحریک آمیز و فرار رو به جلو محسوب می شود

آقا زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بیانیه تروئیکای اروپایی جنبه تحریک آمیز داشته و فرار رو به جلو بوده و شگرد آن ها علیه ایران محسوب می‌شود.

به گزارش «نماینده» سید علی آقازاده دافساری با اشاره به بیانیه اخیر تروئیکا اروپایی درباره ایران گفت: اقدامات جمهوری اسلامی از قبل به اطلاع آژانس اطلاع رسیده بود و تولید اورانیوم فلزی پاسخی به نقض تعهدات آمریکا و اروپا در برجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بحث غنی‌سازی ۶۰ درصد و تولید برخی از اقلام مربوط به برنامه هسته‌ای یکی از برنامه‌های ایران قبل از برجام بوده است که پس از توافق متوقف شد.

وی افزود: بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها دولت موظف شد تا اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را در صورت عدم اجرای طرف‌های مقابل متوقف کرده و برنامه سابق هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

آقازاده دافساری تصریح کرد: یکی از اقدامات غنی‌سازی ۶۰ درصد و تولیدات محصولات هسته‌ای مانند اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد و فعالسازی سانتریفیوژهای پیشرفته بود.

وی یادآور شد: تولید اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی است و همه کشورهای دنیا می‌دانند که ناقض برجام آمریکا و اروپاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بیانیه تروئیکای اروپایی جنبه تحریک آمیز داشته و فرار رو به جلو محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: صدور بیانیه توسط سه کشور اروپایی نوعی شگرد است که هر از گاهی علیه جمهوری اسلامی بکار می‌برد و این در حالی است که دولت بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اقدامات متقابل را انجام داده است.

آقازاده دافساری خاطر نشان کرد: در قانون اقدام راهبردی آمده که هرگاه آن‌ها به تعهدات خودشان عمل کنند ایران هم به اجرا تعهداتش به برجام می‌گردد. 

نظر شما