شناسهٔ خبر: 172528 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وزیر پیشنهادی اطلاعات در تشریح برنامه‌های خود:

وزارت اطلاعات باید در تراز انقلاب اسلامی بروز و ظهور کند

مجلس 2 وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی و مجموعه تشکیلات حاکمیتی است، بنابراین باید در تراز انقلاب اسلامی بروز و ظهور کند و تداوم یابد و مبتنی بر بیانیه راهبردی گام دوم قدم بردارد.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، ۳۱ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح برنامه‌ها و سوابق خود، گفت: از الطاف عزیزان و بزرگواری رئیس انقلابی مجلس، هیأت رئیسه، نمایندگان و عزیزانی که دفاع و نقد کردند تشکر می‌کنم چون همه این‌ها برای جلب رضایت الهی و ملت می‌دانم. از همه عزیزان تقاضامندم در ادامه راه همواره با نکته سنجی ، دقت نظر، یاری و پیشنهاد بنده را اگر مورد رأی قرار گرفتم، مورد حمایت قرار دهند.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: سربازخانه گمنام و سربازان گمنام امام زمان (عج) همواره تلاش و زحمات خود را وقف امنیت کشور کرده‌اند و در مصاف دشمنان، توطئه‌ها، فتنه‌ها، سرکردگان جبهه استکبار، گروهک‌های مسلح و مزدوران جاسوس از جان خود مایه گذاشته‌اند و جان ، آبرو و نفس خود را تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه لازم است در اینجا از شهدای وزارت اطلاعات یادی کنیم، آنان که به شهادت می‌رسند و نام آنها غریبانه می‌ماند، گفت: از آقای رئیسی که اعتماد کردند و بنده را از جمع سربازان گمنام انتخاب کردند که بتوانم در کابینه مردمی برای ایران قوی گام بردارم، تشکر می‌کنم.

خطیب افزود: شرایط کشور، شرایط امنیتی منطقه و امنیت ملی منظومه در هم تنیده‌ای است که به صورت شتابان همواره در حال تغییر در پدیدارها و عرصه‌های متنوع متکثر موضوعات امنیتی و راهبردی است. وزارت اطلاعات باید با تولید اطلاعات و دقت نظر در تأمین شقوق متنوع امنیتی و هوشیاری در دیده‌بانی و مرزبانی همه جانبه، ابعاد پیچیده و لایه‌های مختلف امنیتی را در مقیاس ملی، فراملی و منطقه‌ای شناسایی کند و لازمه این بالندگی تحولی است که پویایی، پیشگامی و هوشمندی مستمر در تشکیلات پنهان اطلاعات کشور را می‌طلبد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: وزارت اطلاعات یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی و مجموعه تشکیلات حاکمیتی است بنابراین باید در تراز انقلاب اسلامی بروز و ظهور کند و تداوم یابد و مبتنی بر بیانیه راهبردی گام دوم قدم بردارد و با یک حرکت انقلابی و انقلابی ماندن صد درصد به تعبیر رهبر فرزانه برنامه تحولی خود را عملیاتی کند و تمام سربازان گمنام، نیروهای جهادی و انقلابی با مجاهدت‌های خاموش خود این اهداف را در مسیر راه نورانی امام راحل (ره) و منویات مدبرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس خواست ملت عظیم الشأن در چارچوب این دولت محترم قدم خواهد برداشت.

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت، توجه و اتکایی که به آرای مردم و حمایت‌های مجلس شورای اسلامی داریم بتوانیم قدم‌های جدی‌تری را حساس تر، جدی‌تر و پیچیده‌تری را در اجرای مأموریت‌های امنیتی نظام برداریم.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: در شرایط کاملا خاص و پرچالش و چند لایه ای هستیم و با امید به آینده روشن و توام با سرافرازی و تعالی برای کشورمان این نوید را می دهیم که امروز اگرچه نظام بین المللی و منطقه ای در حال پوست اندازی تمام عیار است و مولفه های قدرت پوشالی نرم و سخت آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال افول و ریزش است و تسلسلی از شکست های اطلاعاتی و ناکامی های دکترین نظام شیطان بزرگ و اذناب منطقه ای در غرب آسیا و نمونه بارز آن در افغانستان و سردرگمی آشکار غرب در مواجهه و رویارویی با قدرت های نوظهور آسیا بیانگر این واقعیت است که این روند به یمن بیداری اسلامی و خیزش نهضت ها و جنبش های مردمی و اسلامی در کشورهای منطقه ملهم از اندیشه راهبردی و ارزش های اساسی انقلاب اسلامی در حال گسترش است.

وی افزود: این بدان معنا است که شیطان بزرگ و نوکرها و مزدوران وابسته به آن به شیطنت و فتنه انگیزی در منطقه و طراحی و پیاده سازی برنامه ها و توطئه های رنگارنگ خود تداوم می بخشند.

حجت الاسلام خطیب یادآور شد: در همین راستا ایجاد جنگ ها و فتنه های امنیتی و سیاسی از جمله تحرکات و تجربیات ضد امنیتی طی دهه های اخیر را شاهد هستیم، دشمن قسم خورده با بهره گیری از عوامل نفوذی، سکولار و وابسته به غرب و جریانات برانداز با هدف بی ثبات سازی کشور درصدد تقابل گرایی و ایجاد نارضایتی و تبدیل آن به کشمکش و بحران است که به لطف خدا با درایت، ریزبینی و هدایت حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و بصیرت و هوشمندی مردم انقلابی توطئه ها و فتنه ها خنثی شد و خنثی می شود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: نظام اسلامی در مقابل دیدگان و سکوت مرگبار دروغین حقوق بشر با سنگین ترین و بی سابقه ترین وجوه تروریسم رسمی دولتی مواجه بود و از سوی رئیس جمهور تروریسم آمریکا که رسما در جریانات تبلیغات انتخاباتی و ایجاد جریانات تروریستی و تکفیری اذعان می کنند و به طور آشکار دستور قتل و ترور و به شهادت رساندن سرداران بزرگ جریان مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس را صادر کرد و سردمداران رژیم جعلی و غاصب رژیم صهیونیستی نیز ترور دانشمندان و شهید محسن فخری زاده را برعهده می گیرد.

وی یادآور شد: از سوی دیگر بزرگ ترین پروژه تروریسم اقتصادی اعمال تحریم های وحشیانه و ظالمانه و حتی تحریم دارویی علیه ملت بزرگ ایران را اجرایی می کند و با تمام توان رسانه ای و تبلیغاتی به منظور تطهیر این اقدامات و تروریست های واقعی وابسته به آن ها تلاش می کند؛ باید توجه کرد که دشمن با امکانات فناورانه در حال توسعه دشمنی و خصومت علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است بنابراین در این شرایط باید با تمام وحدت و اتحاد در جهتی حرکت کرد که بتوان از ظرفیت ها و امکانات موجود برای مقابله با نفوذ و رسوب ایادی بیگانگان و تمام توطئه ها، نقشه ها و سناریوهای امنیتی آن ها و شیطان بزرگ مقابله و مبارزه جدی کرد و نیاز به اقدام فعال دارد.

حجت الاسلام خطیب افزود: از سویی باید با وادادگی ها و دلدادگی ها به غرب، سوءمدیریت ها و ترک فعل های سوال برانگیز، اعتماد و امید غیرمعقول به دشمنان قسم خورده، بی تفاوتی به حیف و میل بیت المال، بی توجهی به آستانه تاب آوری مردم، در زیر فشارهای طاقت فرسای معیشتی و اقتصادی تلاش کرد چون نفوذ می تواند برای دشمن همچنان که تاکنون نشان داده زمینه امید باشد؛ یکی از وظایف عمده و اصلی صیانت از مردم ایران و دارایی های آن ها است و یکی از وظیفه های بنده این است که تشکیلات اطلاعاتی را انقلابی و اطلاعات را مردم پایه کنم و مردم در تامین امنیت کشور همراه و همیار سربازان گمنام باشند.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: همچنین تامین امنیت عمومی، آزادی ها، حریم خصوصی، رضایت عمومی، حقوق و ادیان، اقوام و مذاهب و ارزش ها و هنجارهای جامعه ایرانی اسلامی را محترم بشمارم و صیانت کنم؛ همچنان که شعار دولت مردمی در حمایت از تولید ملی تمام تلاش مجموعه را بسیج می کنم توجه دارم که یکی از موانع اصلی مفسده و فساد اقتصادی است.

خطیب ادامه داد: باید تمام تلاش مجموعه اقتصادی وزارت در این جهت بسیج شود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات افزود: همراهی، هم افزایی و تعامل با جامعه اطلاعاتی و جهت‌دهی مجموعه حراست‌ها به مسیر صحیح خود و ایجاد تحول و اصلاح در آن مجموعه را در برنامه‌های خود گنجانده‌ام.

وی با بیان اینکه تحقق آنچه عرض کردم به سرمایه اصلی مجموعه اطلاعاتی که نیروی انسانی و سربازان گمنام هستند بستگی دارد، تصریح کرد: ما با بدنه‌ای فعال، انقلابی و مجاهد روبرو هستیم و باید تلاش کنیم با تحول مدیریتی، بالندگی و مجموعه را ایجاد کنیم.

خطیب با بیان اینکه وزارت اطلاعات تلاش می‌کند در تحقق شعار تحول رئیس جمهور پیشقدم باشد، اضافه کرد: از اینکه توفیق شد امروز در خدمت شما عزیزان باشم خدای بزرگ را سپاسگزارم و متعهد می‌شوم تمام تلاش خود را برای تحقق رهنمودهای راهبردی و راهگشای رهبر حکیم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در جهت جلب رضایت و آسایش ملت عزیز ایران با حرکتی جهادی و انقلابی ارائه کنم.

وزیر پیشنهادی اطلاعات افزود: حال که بعد از توفیق و افتخار مدال خادمی حضرت امام رضا (ع)، مجدد توفیق پیدا کردم و بر من تکلیف کردم که به سربازخانه جهاد و مبارزه برگردم و در این وزارت خدمتی ارائه کنم، این امر منوط به رأی اعتماد شما به من است.

وی ضمن تشکر از رئیس مجلس و کسانی که از وی دفاع یا انتقاد کردند، گفت: این سخنان را برای اجرای بهتر کارهای خود استفاده می‌کنم.

خطیب ادامه داد: جان ناقابلی دارم که وظیفه من فدا کردن آن برای رهبری  و مردم است، اگر نمایندگان به من اعتماد کردند که تمام تلاش خود را به کار می برم در غیر این صورت مدال افتخار شمس الشموس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را بر سینه دارم.

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: خاضعانه از عزیزان می‌خواهم مبتنی بر برنامه‌های ارائه شده از سوی آیت الله رئیسی به منظور حفظ انسجام تیم کابینه دولت مردمی به تمامی لیست وزرای پیشنهادی رأی اعتماد داده شود تا با اعتماد نمایندگان ملت و همراهی و هم افزایی دو قوه مسیر بهبود شرایط کشور فراهم شود و امید به کشور بازگردد.

نظر شما